English

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در همایش زکات استان فارس:

حق الزحمه عاملین زکات، از زکات پرداخت نمی شود/ برای پرداخت زکات، مردم را درگیر بروکراسی اداری نکنیم

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در همایش زکات استان فارسبا تأکید بر اینکه زکات هر منطقه برای مردم همان منطقه هزینه می‌شود خاطرنشان کرد: ریالی از حق الزحمه عاملین زکات، از زکات پرداختی مردم تأمین نمی شود.

حق الزحمه عاملین زکات، از زکات پرداخت نمی شود/ برای پرداخت زکات، مردم را درگیر بروکراسی اداری نکنیم

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، سید پرویز فتاح، امروز در همایش زکات استان فارس، با تأکید بر اینکه زکات هر منطقه برای مردم همان منطقه هزینه می‌شود خاطرنشان کرد: ریالی از حق الزحمه عاملین زکات، از زکات پرداختی مردم تأمین نمی شود.

وی بابیان اینکه مؤدی زکات نباید برای پرداخت زکات مال خود، درگیر بروکراسی ادارای شود تأکید کرد: باید شیوه‌های پرداخت زکات برای مردم آسان شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۷۰ میلیارد تومان زکات در کشور جمع‌آوری شد اعلام کرد: مردم استان فارس با بیش از ۴۰ میلیارد تومان بیشترین زکات را در کشور پرداختند.

فتاح با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورای عالی زکات، ۴۰ درصد زکات پرداختی مردم، برای طرح‌های عمرانی و ۶۰ درصد برای رفع مشکلات نیازمندان هزینه می‌شود گفت: البته شورای زکات استان ها پس از کسب مجوز از شورای عالی زکات کشور می‌توانند بر اساس نیاز استان، درصد محل مصرف زکات را تغییر دهند.

دبیر شورای عالی زکات کشور بر ضرورت پژوهش در حوزه زکات تأکید کرد و یادآور شد: به دلیل غفلت از این موضوع، رهبر معظم انقلاب نیز در سال گذشته با صدور پیامی بر امر پژوهش در حوزه زکات تأکید کردند.

وی با اشاره به نقش قابل توجه صداوسیما در زمینه گسترش فرهنگ زکات گفت: ائمه جمعه نیز باید در بازه های زمانی متفاوت مردم را به پرداخت زکات تشویق کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه