English

غلامرضا جوادی خبر داد:

احداث مجتمع ایستگاهی تفریحی و فرهنگی مترو در شهر آفتاب/توقف ساخت و سازهای غیر مجاز در کنار کاخ مرمر

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های ایستگاهی مترو گفت: مجمتع ایستگاهی مترو با هدف ارائه خدمات تفریحی و فرهنگی در شهر آفتاب احداث و به زودی پیمان کار این طرح مشخص خواهد شد.

احداث مجتمع ایستگاهی تفریحی و فرهنگی مترو در شهر آفتاب/توقف ساخت و سازهای غیر مجاز در کنار کاخ مرمر

به گزارش خبرگزاری موج، غلامرضا جوادی در جلسه امضاء تفاهمنامه برای ایجاد مجتمع ایستگاهی درمجتمع نمایشگاهی شهر آفتاب گفت: سیستم مترو دارای بخش‌های مختلفی است که یکی از آنها مربوط به ریل‌ها، تأسیسات الکترونیکی، قسمت بلیت‌فروشی، قطارها و... در زیر زمین است. در قسمتی که مترو در زیر زمین ساخته می‌شود می‌توان از قسمت روی آن برای مجتمع‌های ایستگاهی استفاده کرد.

وی ادامه داد: برای اینکه مردم بتوانند خدمات بهتری را در سطح شهر و در استفاده از حمل و نقل عمومی داشته باشند، باید وضعیت‌های استانداردی را مشخص کنیم. همه ایستگاه‌های شهر باید در مجتمع‌های ایستگاهی تعریف شوند تا شهروندان بتوانند خدمات بهتری را در بخش‌های مختلف دریافت کنند..

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های ایستگاهی مترو افزود: این مجتمع ایستگاهی باید به لحاظ فنی و مهندسی ایجاد شود تا بتوانیم مجتمع ایستگاهی متناسبی را با اهداف شهر آفتاب داشته باشیم. مجتمع‌های ایستگاهی باید از 250 تا هزار مترمربع باشد تا در کل شهر تقسیم شود و در حال حاضر در چند نقطه شرق، شمال غرب و جنوب تهران مجتمع‌های ایستگاهی قرار دارد که قطعاً مهم‌ترین آن مجتمع ایستگاهی است که در شهر آفتاب ساخته می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های ایستگاهی مترو تصریح کرد: در مجتمع شهر آفتاب کاربری کلی آن منطقه به صورت نمایشگاهی و خدماتی است و ما می‌توانیم در آنجا هتل، فروشگاه‌ و مجموعه‌های ورزشی دایر کنیم و طی یک سال آینده هماهنگی‌های لازم را در این خصوص انجام می‌دهیم و این مجتمع در فضایی حداقل 5 هکتار احداث می‌شود.

جوادی یادآور شد: در حال حاضر 166 ایستگاه فعال مترو داریم که تمامی اینها دارای مجتمع ایستگاهی خواهند بود که در حال حاضر 5 مجتمع ایستگاهی در حال بهره‌برداری است.

وی افزود: به دنبال احداث کاخ ایستگاه‌های تهران در محدوده تقاطع ولیعصر و خیابان امام علی(ع) هستیم و جلساتی را با شهرداری و دیگر دستگاه‌های مربوطه در این خصوص برگزار کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های ایستگاهی مترو افزود: ساخت‌وسازهای غیرمجازی نیز در ضلع جنوبی کاخ مرمر در حال انجام بود که به دستور مقام معظم رهبری جلوی این ساخت‌وسازها گرفته شد و کاخ مرمر به حالت اولیه باز می‌گردد.

وی در ادامه درباره احداث مجتمع فرهنگ و هنر نیز بیان کرد: در ضلع شمال شرقی خیابان مفتح شمالی ساختمانی وجود دارد که در حال حاضر کاربری خاصی ندارد و این ساختمان جزو میراث فرهنگی و به زمان کلاه‌فرنگی و دوره اول پهلوی برمی‌گردد که به دنبال این هستیم آنجا را تبدیل به یک مجتمع فرهنگی و هنری کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه