English

در گفتگو با موج مطرح شد

خانه فخرالدوله در کهریزک بازسازی می شود

رئیس میراث فرهنگی شهرری گفت: پس از سال ها متروکه بودن خانه فخرالدوله که متعلق به دوره قاجار است اجازه بازسازی و استفاده از این بنای تاریخی صادرشد.

خانه فخرالدوله در کهریزک بازسازی می شود

امیرمصیب رحیم زاده در گفتگو با خبرگزاری موج گفت: خانه فخرالدوله در منطقه کهریزک مربوط به دوره قاجار برای بازسازی و ترمیم آماده می شود.

او با اشاره به قدمت این خانه تاریخی گفت: این خانه مربوط به فخرالدوله مادر علی امینی نخست وزیر دوره پهلوی و دارای چند عمارت داخلی است که مدت هاست به صورت متروکه و غیرقابل استفاده باقی مانده و اداره میراث فرهنگی شهر ری تصمیم گرفته است هرچه زودتر این بقای تاریخی را بازسازی و مورد بازدید عموم قرار دهد.

رئیس میراث فرهنگی شهر ری افزود: این بنا به دلیل معماری خاص و جذابی که تلفیقی از معماری سبک اروپایی و سنتی ایرانی است، از اولین خانه های ییلاقی اشرافی به شمار می رود که متاسفانه تمام این سال ها بدون کاربری متروکه مانده است. 

او برآورد هزینه بازسازی اولیه را 100 میلیون دانست و گفت: این زمین 400 متر مربع زیربنا دارد و در نزدیکی کارخانه قند کهریزک قرار گرفته است.

گفتنی است قرار بود این بنا در سال های گذشته تخریب و ساختمان های دیگری به جای آن ساخته شود که با پیگیری های سازمان میراث فرهنگی و مکاتبات با شهرداری منطقه که مالکیت این بنا را برعهده دارد  دستور عدم تخریب و بازسازی این بنای تاریخی صادرشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه