English

افزایش رشد مصرف قلیان و تنباکوی جویدنی در میان نوجوانان/ورامین یکی از مناطق آسیب پذیر در استعمال دخانیات است

مشاورپژوهشی جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات درایران از کاهش سن استفاده از دخانیات در میان نوجوانان در تهران خبر داد و گفت: وجود مدل های متنوع و متفاوت دخانیات، نوجوانان را به استفاده از این مواد سوق داده است.مقطع هفتم، سن شروع و جذب نوجوانان به مصرف مواد است.

افزایش رشد مصرف قلیان و تنباکوی جویدنی در میان نوجوانان/ورامین یکی از مناطق آسیب پذیر در استعمال دخانیات است

اباذر اشتری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج گفت: متاسفانه شاهد رشد چشمگیر مصرف دخانیات  شامل سیگار، قلیان و تنباکوی جویدنی یا همان st در میان دختران و پسران نوجوان در شهر تهران هستیم. برهمین اساس طبق تحقیقات و بررسی های جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات در ایران، شهر ورامین یکی از مناطق آسیب پذیر در زمینه استعمال دخانیات است که به دلیل افزایش مهاجرین از شهرها و کشورهای همسایه دارای آسیب زیادی در زمینه دخانیات و اعتیاد است.

مشاورپژوهشی جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات در ایران افزود: باتوجه به تحقیقات به عمل آمده برآن شدیم تا برای دستیابی به اهداف مان که کاهش میزان مصرف دخانیات در مدارس ورامین و دستیابی به مدارس بدون دخانیات در این شهر و در سطح گسترده در کل شهر و کشور است طرح پیشگیری و آموزش مقطع متوسطه مدارس ورامین را آغاز کنیم.

وی با اشاره به بررسی ده ساله این طرح در سطح بومی و بین المللی گفت: در این طرح 3827 دانش آموز مقطع هفتم از  64 مدرسه ورامین در جهت توانمند سازی در برابر مصرف دخانیات توسط کارشناسان متخصص آموزش می بینند. دلیل انتخاب این مقطع شروع جذب و مصرف دخانیات بوده است.

به گفته اباذر اشتری طبق نتایج به دست آمده از این طرح، میزان مصرف قلیان پس از اجرای طرح از 25 به 22 درصد و میزان آگاهی دانش آموزان نسبت به دخانیات از 80 به 98 درصد و میزان دوستی دانش آموزان با افراد  مصرف کننده از 55  به 42 درصد رسیده که نشان از موفقیت این طرح دارد.

اباذر اشتری با تاکید بر اجرای طرح مدارس بدون دخانیات در سطح کشوری گفت: این طرح به دلیل جامع و کامل بودنش زمان زیادی برای اجرا نیاز دارد که در طی اجرای آن می خواهیم آن را به شهرهای دیگر نیز انتقال دهیم تا در سال های آتی شاهد پیشگیری از مصرف قلیان و سیگار در سنین پایین باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی