English

سردار مهماندار:

آغاز طرح ترافیک جدید از شنبه/ جریمه پلیس برای ورود غیرمجاز به طرح ترافیک ۲۰ هزار تومان است

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از آغاز اجرای طرح ترافیک سال جدید از شنبه 15 اردیبهشت خبر داد.

آغاز طرح ترافیک جدید از شنبه/ جریمه پلیس برای ورود غیرمجاز به طرح ترافیک 20 هزار تومان است

به گزارش خبرگزاری موج، سردار محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در نشست خبری که امروز ( دوشنبه) برگزار شد، با بیان این که طرح ترافیک سال جدید از شنبه 15 اردیبهشت آغاز می شود، اظهار کرد: سال گذشته ساعت پایان طرح ترافیک 17 بود اما امسال این ساعت به 19 افزایش یافته است. البته ساعت طرح زوج و فرد تغییری نکرده و محدوده طرح نیز همان محدوده طرح قدیم است.

سردار مهماندار ادامه داد:‌ امسال در یک طرح آزمایشی، طرح ترافیک و زوج و فرد در روزهای پنجشنبه، جمعه و ایام تعطیل برقرار نمی‌شود. ‌البته از آنجا که این طرح آزمایشی است، اگر بار سنگین ترافیک و آلودگی در این روزها تحویل شود تصمیمات مقتضی را اتخاذ می‌کنیم؛ اما فعلا روزهای پنجشنبه و ایام تعطیل عبور و مرور آزاد است.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به طرح ارشادی پلیس گفت: ممکن است عده‌ای از آغاز طرح ترافیک در سال جدید اطلاع نداشته باشند. از این رو اگر فردی که ثبت نام نکرده از تاریخ 15 تا 31 اردیبهشت برای اولین بار وارد طرح شود، برای وی یک پیامک ارسال می‌کنیم تا نسبت به ثبت نام خود اقدام کند، این فرد تا 31 اردیبهشت فرصت دارد تا ثبت نام خود را انجام دهد و در غیر این صورت جریمه خواهند شد. ضمن اینکه اگر برای دومین بار نیز وارد طرح شوند، جریمه خواهند شد.

وی در خصوص ساکنینی که در محدوده طرح ترافیک زندگی می‌کنند، گفت: افرادی که به عنوان ساکن ثبت نام کرده‌اند و در سامانه به عنوان ساکن شناخته شده‌اند، می توانند تا ساعت   8 و 30 دقیقه صبح از محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد خارج شوند. ضمن اینکه این افراد از ساعت 17 اجازه ورود به طرح را دارند.

سردار مهماندار یادآور شد:‌ جریمه پلیس برای ورود غیرمجاز به طرح ترافیک 20 هزار تومان است که فقط در مبدأ ورودی اخذ می‌شود. ممکن است برای عده‌ای این شائبه ایجاد شود که وقتی جریمه 20 هزار تومان است، چرا باید مجوز 37 هزار تومانی برای ورود به طرح پرداخت کنند که در این خصوص باید گفت این افراد علاوه بر اینکه 20 هزار تومان جریمه می‌شوند باید عوارض استفاده از خدمات شهر را به شهرداری پرداخت کنند که مبلغ این عوارض 37 هزار تومان است.

رئیس پلیس راهور ناجا همچنین به کسانی که فاقد معاینه فنی هستند، تأکید کرد: حتما زمان معاینه فنی خود را بررسی کنند، چرا که دوربین‌های سطح شهر به صورت روزانه جریمه را اعمال می‌کنند. مثلا کسی که 10 روز بدون معاینه فنی تردد داشته باشد، در هر 10 روز جریمه می‌شود و مبلغی معادل 500 هزار تومان را باید پرداخت کند.

وی در خصوص موتور سیکلت‌ها نیز گفت: فعلا برنامه‌ای برای اجرای طرح ترافیک موتور سیکلت نداریم، اما این موضوع در شورای ترافیک در حال پیگیری است.

سردار مهماندار همچنین به موضوع برگزاری نمایشگاه کتاب اشاره کرد و یادآور شد: ‌نیروی انتظامی مخالف برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی بود، چرا که این نمایشگاه بسیار پر بازدید است و مصلی در شاهراه عبوری شمال به جنوب و شرق به غرب تهران واقع شده است و با برگزاری این نمایشگاه هرگونه تراکم و ترافیک برای شهروندان افزایش می‌یابد. ما نگران آلودگی هوا هم هستیم که افزایش خواهد یافت اما این نمایشگاه در مصلی برگزار خواهد شد و ما باید حداکثر توانمان را به کار گیریم و معضلات موجود را به حداقل برسانیم.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: امسال در مصلی هیچ پارکینگی برای پارک خودرو پیش بینی نشده است و مردم برای بازدید از نمایشگاه باید ازوسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند ضمن اینکه شهرداری اعلام کرده تسهیلات خوبی برای تردد شهروندان در نظر گرفته به گونه‌ای که زمان سرحدهای مترو را کاهش داده و در میدان‌های اصلی شهر اتوبوس برای جابجایی بازدید کنندگان مهیا کرده است.

وی با تأکید بر اینکه افراد از پارک خودروی خود در کوچه‌ها و خیابان‌های اطراف مصلی خودداری کنند، عنوان کرد:‌ افرادی که از شهرستان‌ برای بازدید می‌آیند هم نمی‌توانند خودروی خود را وارد مصلی کنند و می‌توانند از پارکینگ‌های اطراف تهران از جمله پارکینگ آزادی در غرب و حرم مطهر در جنوب استفاده کنند. ضمن اینکه پیک‌های موتوری نیز در مصلی مستقر شده‌اند تا وسایل و خریدهای مردم را در همان روز به درب منازلشان برسانند.

سردار مهماندار ادامه داد: ممنوعیت پارک خودرو به عنوان یک تمرین برای استفاده نکردن از خودروی شهری می‌تواند موثر باشد ضمن اینکه تهران ظرفیت کافی برای استفاده شهروندان از خودروی شخصی را ندارد؛ چرا که سالانه بین 300 تا 400 هزار خودرو وارد این طرح می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی