English

اما و اگرهای فراخوان پیاده راه یافت آباد؛

دانشگاه علم و صنعت بدون ارائه طرح در فراخوان شهرداری منطقه ۱۷، عهده دار کار شد

در پی انتشار فراخوان طراحی پیاده راه یافت آباد و اعتراض تنها شرکت کننده این فراخوان به عدم پاسخگویی شهرداری مطنقه 17، مقرر شد دانشگاه علم و صنعت که هیچ طرحی برای این مسابقه ارائه نکرده بود، عهده دار کار شود.

دانشگاه علم و صنعت بدون ارائه طرح در فراخوان شهرداری منطقه 17، عهده دار کار شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، شهرداری منطقه 17 تهران در تاریخ 28 بهمن سال 1396 فراخوانی را در روزنامه همشهری برای طراحی پیاده راه محور تجاری یافت آباد شرقی منتشر کرد. طبق این فراخوان آخرین مهلت ارائه طرح ها 12 اسفند اعلام شد و قرار بود به نفر اول نیز هدیه ارزنده ای تعلق گیرد.

اما در نهایت تنها یک طرح به دبیرخانه شهرداری منطقه 17 فرستاده شد. اما آنچه باعث مطرح شدن این موضوع در رسانه ها گردید، نارضایتی تنها فرد شرکت کننده از نحوه برخورد با وی در زمان ارائه طرح و همچنین پیگیری جواب بررسی پس از چهل روز بود. 

فراخوان

در همین رابطه خبرنگار موج در گفتگویی که با رضوی، مسئول دفتر فنی و عمرانی شهرداری منطقه 17 انجام داد علت برخورد نامناسب شهرداری با تنها شرکت کننده فراخوان مذکور را جویا شد.

رضوی با بیان اینکه چنین موضوعی صحت ندارد گفت: اظهارات این آقا در خصوص برخورد نامناسب درست نیست. ما پیش از پایان سال 96 برای طراحی پیاده راه محور تجاری یافت آباد شرقی فراخوانی را علاوه بر انتشار در روزنامه همشهری، در سامانه خود شهرداری نیز درج کردیم و همچنین بروشور آن را برای تمام دانشگاه های معتبر تهران نیز فرستادیم. لذا روال کار به شکل درستی انجام شد. اما استقبالی نشد و شاید این مساله به دلیل روزهای آخر سال بود که خیلی از شرکت ها، اساتید و دانشجویان مشغله داشتند و در نهایت ما فقط یک شرکت کننده داشتیم. 

بد رفتاری به دلیل رفتار خارج از روال شرکت کننده بود

وی افزود: اینکه این آقا عنوان کردند در زمان ارائه طرح با من برخورد درستی نشد، برمی گردد به خود او. چون بالاخره روال به این شکل نیست که وقتی طرح را می آورند هر فردی آن را تحویل بگیرد. اما او اصرار داشت که از مبادی که ارتباطی به آن مساله نداشت طرح را تحویل دهد. در حالی که ما هم در آگهی روزنامه همشهری و هم سامانه شهرداری اطلاع رسانی کرده بودیم از طریق دبیرخانه باید طرح تحویل داده شود. در دبیرخانه هم شخصی به ایشان گفته بود من در جریان فراخوان نیستم و به معاونت فنی شهرداری هدایت شده بود. ما هم اعلام کردیم باید به دبیرخانه تحویل دهید و در نهایت با یک تماس تلفنی مشکل حل و طرح به دبیرخانه تحویل شد. بنابراین موثق است که برخورد مناسبی با وی شده است. 

مسئول فنی و عمرانی خاطر نشان کرد: در واقع مشکل مربوط به خود ایشان بود که از روند سیستم اداری در کشور آگاه نیست. چون در تمام مناقصه ها و مسابقات طرح باید به دبیرخانه تحویل داده شود و حراست آن نهاد به عنوان امانت دار، طرح را نگهداری می کند. 

وی در خصوص بررسی طرح بیان داشت: طرح به دست شهردار منطقه رسید اما تایید نشد زیرا به لحاظ فنی ایراد داشت. شاید ایشان چون تنها شرکت کننده مسابقه بوده است تصور می کرده باید برنده هم باشد!

شهرداری هیچ زمانی برای اعلام نتایج بررسی طرح ها مشخص نکرده بود

رضوی در پاسخ به اینکه چرا از زمان ارائه طرح تا چهل روز بعد که شرکت کننده خود برای دریافت نظر شهرداری در خصوص طرحش مراجعه کرد، هیچ خبری به وی داده نشد گفت: ما زمان مشخصی برای بازگشایی پاکت طرح های ارسال شده نگذاشته بودیم و چون روزهای آخر سال بود و شهردار و کل مجموعه شهرداری مشغله زیادی داشتند، بررسی طرح به سال بعد موکول شد. در نهایت آنکه طرح از طرف شهردار بررسی و به علت ضعیف بودن آن، رد شد. به همین دلیل ما پاسخگو مراجعات مکرر نبودیم. 

مسئول فنی و عمرانی درباره اینکه آیا بازهم طراحی این پیاده رو به فراخوان عمومی گذاشته می شود گفت: خیر دیگر طرح به فراخوان دوباره گذاشته نمی شود. قرار بر این شده است که دانشجویان دانشگاه علم صنعت که پیش از این هم طرح موفقی را ارائه کرده بودند، عهده دار کار شوند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه