English

پیرحسین کولیوند؛

کارشناسان و پرسنل عملیاتی اورژانس ایران، برای بالا بردن مهارت فنی به آلمان اعزام می شوند

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: کارشناسان و پرسنل عملیاتی اورژانس ایران را برای بالا بردن مهارت فنی به مراکز تخصصی وزارت کشور و اورژانس آلمان اعزام می کنیم.

کارشناسان و پرسنل عملیاتی اورژانس ایران، برای بالا بردن مهارت فنی به آلمان اعزام می شوند

به گزارش خبرگزاری موج،پیرحسین کولیوند گفت: کارشناسان و پرسنل عملیاتی اورژانس ایران را برای بالا بردن مهارت فنی به مراکز تخصصی وزارت کشور و اورژانس آلمان اعزام می کنیم.

وی در جلسه ای که به دعوت رییس سازمان ملی امدادرسانی فنی آلمان در این کشور برگزار شد، ضمن اعلام فعالیت‌های انجام شده در سازمان اورژانس و مرکز پیش‌گیری و مدیریت بحران شهر تهران و همچنین سازمان هلال احمر، خواستار تبادل تجربیات و دانش بین دو کشور برای ارتقای سیستم اورژانس کشور و مدیریت بحران شد و مقرر شد مرکز آموزشی مشترک در ایران برای آموزش و پژوهش و ایجاد راه کارهای جدید عملیات اورژانس راه اندازی شود و بعنوان هاب منطقه باشیم.

رییس سازمان اورژانس کشور همچنین از گروه آلمانی رسما به منظور بازدید از ایران و عقد تفاهم‌نامه دو طرفه دعوت کرد.

براساس این گزارش، آقای بغومه، رییس سازمان ملی امدادرسانی فنی آلمان نیز به تشریح فعالیت‌های سازمان امداد فنی کشور آلمان پرداخت.

وی با اشاره به این که آلمان داری 16 ایالت است و هر ایالتی مرکز مدیریت بحران مستقل را دارد، افزود: در وزارت کشور آلمان، تصمیمات در حوزه حوادث و بلایا در هفت دپارتمان دسته بندی شده‌اند و نزدیک به ۱.۷ میلیون نیروی داوطلب در سازمان‌های مختلف امدادی از جمله آتش شانی، THW, سازمان امداد ‌و نجات و صلیب سرخ وجود دارد.

بغومه در ادامه با بیان این که، ‏اداره فدرال آلمان برای امدادرسانی فنی به عنوان زیرمجموعه وزارت کشور آلمان فعالیت دارد، گفت: این سازمان با 670 واحد محلی و 66 دفتر منطقه‌ای و همچنین دو مرکز آموزشی و پژوهشی در شمال و جنوب این کشور؛ 99 درصد از اعضای این سازمان امدادی به طور داوطلبانه برای این سازمان کار می‌کنند و این نیروهای داوطلب از سازمان‌ها و مراکز دولتی و خصوصی و همچنین دانشگاه‌ها هستند.

رییس سازمان ملی امدادرسانی فنی آلمان در ادامه با اشاره به این که در سال‌های گذشته با ایران همکاری‌هایی انجام شده است، افزود: از جمله این همکاری ها می توان گفت در سال 2003 در زلزله بم برای تهیه آب آشامیدنی و کمک‌های امدادی مشارکت داشتند.

وی همچنین با توضیح این که تجهیزات در این سازمان شامل دستگاه‌های ساده و پیشرفته از جمله ماشین‌های تخلیه آب، قایق‌های دو موتوره امدادی ساخته شده از آلومینیوم، انواع ماشین‌های امدادی در سایزهای مختلف، دستگاه‌های تامین برق و آب است، بیان داشت: در زمان وقوع بحران‌های بزرگ و وسیع که وزارت امور خارجه و وزارت کشور تشخیص دهند، این سازمان در عرصه بین المللی وارد شده و قادر است در کمتر از 6 ساعت تا 40 نفر نیروی انسانی و 42 تن تجهیزات اعزام کند.

بغونه گفت: وظایف THW شامل تامین تسهیلات فنی در حفاظت مدنی، کمک‌های فنی بین المللی به نمایندگی از جمهوری فدرال آلمان، کمک فنی به عنوان بخشی از پیش‌گیری از خطرات محلی هنگامی که توسط شرکای مسئول (توسط آتش نشانی، پلیس و امنیت عمومی) درخواست می‌شود، است.

وی در ادامه با اشاره به این که همچنین این سازمان در سطح بین المللی نقش مهمی در ارائه کمک‌های سریع و قابل اعتماد به کسانی که نیازمند هستند دارد، افزود: از جمله کمک‌های بین المللی شامل امداد و نجات توسط SEE (واحد گسترش فوریت برای جست‌وجو و نجات)، تصفیه آب و توزیع آب توسط SEEWA (واحد تاسیس سریع انبارداری)، تامین برق اضطراری HCP (پمپاژ با ظرفیت بالا) برای پمپاژ کار پس از سیل، پشتیبانی منطقی برای کمک‌های بشردوستانه، پشتیبانی مهندسی از سازمان‌های شریک بشردوستانه توسط SEC، ساخت اردوگاه‌های پناهندگان، تعمیر و بازسازی ساختمان‌ها، بازسازی زیرساخت‌ها، تعمیر ساختمان‌های عمومی، تعمیر مسکن، عملیات ساخت و ساز ساختمان‌ها، کارگاه‌ها و موسسات آموزشی است.

رییس سازمان ملی امدادرسانی فنی آلمان افزود: همکاری‌های شبکه حفاظت مدنی در سطح ملی و بین المللی نیز شامل اعطای کمک‌های لازم برای حمایت از پیش‌گیری از حوادث در کشورهای همسایه، همکاری تنگاتنگ با آتش نشانی‌ها، سازمان‌های امداد نجات و همچنین سازمان‌های امنیتی، اتحادیه مدنی حفاظت از محیط زیست اتحادیه اروپا در حین مداخله حفاظت مدنی در داخل و خارج از اتحادیه اروپا با افراد مختلف سازمان ملل متحد، از جمله سازمان ملل متحد پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR)، برنامه غذای جهانی (WFP)، یونیسف و دفتر هماهنگی امور بشردوستانه (OCHA) مشارکت در پیمان نجات گروه مشاوره بین المللی جست‌وجو و نجات (NSARAG) در سازمان ملل متحد، همکاری نزدیک با همکاری بین المللی بشر دوستانه (IHP) در زمینه اردوگاه‌های پایه، پشتیبانی فناوری اطلاعات و برنامه ریزی زیرساخت برای سازمان‌های شریک بشردوستانه، رعد و برق، سیل، آتش سوزی‌های عمده، فروپاشی ساختمان‌ها، انفجارهای گاز، تصادفات قطار، حوادث کامیون و سقوط هواپیما، از اقداماتی است که این سازمان در آن‌ها وظیفه خدمت‌رسانی دارد.

وی با تاکید بر این که THW یک ستون مهم سیستم حفاظت مدنی در آلمان است، گفت: همچنین این‌ سازمان تاکید زیادی بر ترکیبی از کارکنان آموزش دیده و کارآموزان و گروه‌های متخصص داردو بنابراین این سازمان برای الزامات مختلف حفاظت مدنی و واکنش اضطراری محلی آمادگی کامل دارد.

بغومه، رییس سازمان امدادرسانی فنی آلمان نیز آمادگی دولت آلمان را به منظور همکاری مشترک در حوزه‌های امدادی، آموزشی و تحقیقاتی با کشور ایران اعلام کرد. در پایان این دیدار، یک عملیات امدادرسانی توسط سازمان ملی امدادرسانی فنی آلمان در منطقه جنگلی در شهر برلین به نمایش گذاشته شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه