English

سید محمد بطحایی؛

ایجاد و تقویت فرهنگ استفاده از کالای داخلی از جمله مهمترین الزامات برای تحقق شعار سال است

وزیر آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش پس از تعطیلات عید نوروز برنامه جامعی در راستای تقویت و توسعه کالای ایرانی تدوین و دربین کودکان و نوجوانان سراسر کشور به مرحله اجرا در خواهد آورد.

ایجاد و تقویت فرهنگ استفاده از کالای داخلی از جمله مهمترین الزامات برای تحقق شعار سال است

به گزارش خبرگزاری موج،‌ سید محمد بطحایی در مصاحبه با رادیو ضمن اشاره به نامگذاری سال 97 به سال «حمایت از کالای ایرانی» از سوی مقام معظم رهبری افزود: ایجاد و تقویت فرهنگ استفاده از کالای داخلی از جمله مهمترین الزامات برای تحقق شعار سال است.

وی همچنین تصریح کرد: مصرف کالاهای خارجی تا زمانی که به عنوان یک امر ناپسند و مذموم در بین تمامی لایه های جامعه رسوخ پیدا نکند خیلی نمی توان به تحقق پذیری شعار سال یعنی حمایت از کالای ایرانی به نحو بایسته و شایسته امیدوار بود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دوران کودکی و نوجوانی در تقویت فرهنگ مصرف کالاهای ساخت داخل بسیار مهم است، گفت: در حال حاضر برنامه های درسی و آموزشی کشورتا اندازه ای به این موضوع پرداخته ولی به قدر کفایت نبوده است.

بطحایی بیان داشت: توصیه مقام معظم رهبری در راستای حمایت از کالای ایرانی باید شروع جدیدی برای تمامی دستگاه های اجرایی و آحاد مردم باشد تا یک نهضت عمومی برای تحقق شعار سال در جامعه شکل گیرد.

وی گفت: حمایت از کالای ایرانی پله اول توسعه یافتگی در حوزه اقتصاد داخلی است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: این نهاد پس از تعطیلات عید نوروز برنامه جامعی در راستای تقویت و توسعه کالای ایرانی تدوین و دربین کودکان و نوجوانان سراسر کشور به مرحله اجرا در خواهد آورد.

وی با تاکید بر اینکه پرداختن به بحث بسیار مهم حمایت از کالای ایرانی نیازمند عزم ملی و اراده جمعی است، اظهارداشت: تجربه سایر کشورهای جهان این موضوع را ثابت کرده است.

بطحایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: استفاده از کالای خارجی در حالیکه کشور همچنان با رکود اقتصادی دست به گریبان است باید به یک بحث مذموم و ناپسند تلقی شود.

وی افزود: ایجاد چنین احساسی از مصرف کالاهای خارجی یک امر ساده ای نیست از اینرو ضرورت دارد تلاش های گسترده ای در حوزه های فرهنگی و تبلیغی انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: نقش این وزارتخانه دربحث فرهنگ سازی وایجاد گفتمان برای مصرف کالاهای ایرانی در جامعه بسیار پر رنگ وحائز اهمیت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه