English

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران:

دولت موظف به پرداخت سهم یک سوم خود در یارانه بلیت مترو است

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: دولت برابر قوانین بالادستی موظف به پرداخت سهم یک سوم خود در یارانه بلیت مترو است.

دولت موظف به پرداخت سهم یک سوم خود در یارانه بلیت مترو است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، حسن رسولی در جریان بررسی لایحه افزیش قیمت بلیت مترو در پنجاهمین جلسه شورای شهر تهران با بیان این مطلب افزود: در این زمینه دو قانون مصوب وجود دارد. بند هشت قانون هدفمند کردن یارانه مصوب سال 88، دولت را مکلف کرده تا یارانه پرداخت کند، یعنی دولت باید یارانه مذکور را از محل منابع عمومی به بنگاه ها و سازمان های مجری همچون شهرداری پرداخت کند.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس ماده 90 در برنامه چهارم، دولت ملزم به پرداخت یارانه شده و در سیاست های اجرایی اصل 44 قانون اساسی که در سال 86 به عنوان سند بالادستی توسط رهبری اعلام شده است این الزام برای دولت محرز است، اما دولت تا کنون اقدام نکرده است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران بیان کرد: کمیسیون برنامه و بودجه پیشنهاد دارد این تبصره به این عنوان که شهرداری تهران مکلف است نسبت به پیگیری در خصوص وصول حق السهم از محل یارانه بلیت مترو اقدام کند، تدوین شود و مدیریت شهری گزارشی را هر سه سال به شورای شهر تهران ارائه دهد.

وی با اشاره به جلسه مشترک اعضای شورای شهر تهران با معاون رئیس جمهور که به این موضوع نیز اشاره شد، بیان کرد: پیشنهاد دوم ما این است که زمان اجرای این لایحه اول اردیبهشت ماه سال 97 باشد تا با دولت همزمانی داشته باشد.

رسولی همچنین یادآور شد: به منظور ترویج فرهنگ استفاده از مترو و حمایت از اقشاری که به صورت مستمر از مترو استفاده می کنند، شرکت بهره برداری متروی تهران موظف است نسبت به انتشار بلیت های مدت دار مترو در مقاطع سالانه، شش ماهه و فصلی با ارزش ریالی مورد نظر متقاضی در محدوده کف و سقفی که متضمن بهره برداری منصفانه باشد با تخفیف 25 درصد مازاد بر سایر تخفیفات اقدام کند.

وی ابراز امیدواری کرد که با این پیشنهاد ضریب استفاده از کارت بلیت ها از 86 درصد به 100 درصد برسد تا از هزینه های شرکت بهره برداری مترو کاسته شود.

خزانه دار شورای شهر تهران همچنین پیشنهاد کرد اجرای لایحه تعیین قیمت بلیت متروی تهران در سال 1397 از ابتدای اردیبهشت ماه باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه