English

با تصویب هیات عمومی دیوان عدالت اداری؛

مزایای فوق‌لیسانس به کارمندان لیسانسه که دوره آموزشی ضمن خدمت را گذرانده‌اند، تعلق می‌گیرد

هیأت عمومی دیوان عدالت اداری تصویب کرد: کارمندان با مدرک لیسانس که دوره آموزشی 800 ساعته را گذرانده و طرح تحقیقی 100 ساعته را پیش از سال 90 اجرا کرده باشند از مزایای یک مقطع تحصیلی بالاتر بهره مند می شوند.

مزایای فوق‌لیسانس به کارمندان لیسانسه که دوره آموزشی ضمن خدمت را گذرانده‌اند، تعلق می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در تاریخ 1380/12/28 در قالب بخشنامه شماره 105/22554 اعلام نموده که کارمندان دولت در صورت برخورداری از مدرک لیسانس و گذراندن 800 ساعت دوره آموزشی و اجرای طرح تحقیقی معادل 100 ساعت از مزایای یک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردار می شوند. اما برخی شکات اعلام کرده اند که از مزایای این بخشنامه که احتساب مزایای یک مقطع تحصیلی بالاتر است، در حکم کارگزینی آنها لحاظ نشده است.
 
سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در سال های 1390 و بعد از آن و در قالب سه بخشنامه علاوه بر سه شرطِ داشتن مدرک لیسانس، گذراندن 800 ساعت دوره آموزشی و اجرای طرح تحقیقی معادل 100 ساعت، دو شرط دیگر را هم  برای برخورداری از مزایای یک مقطع تحصیلی بالاتر تعیین کرده است که عبارتند از طرح موضوع و تأیید آن در "کمیته های راهبردی آموزش و توانمندسازی کارکنان" و شرکت در آزمون جامع و کسب نصاب 60 در صد نیز می باشد.
 
براساس این گزارش و پیرو این شکایت، شعب دیوان عدالت اداری، آراء متفاوتی را صادر کردند که هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ 1396/12/8 با صدور رأی وحدت رویه  مقرر کرد، افرادی که واجد شرایط بخشنامه شماره 105/22554 مورخ 1380/12/28 سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور هستند و دوره های خود را پیش از صدور بخشنامه های سال 1390 به پایان رسانده اند، باید از مزایای این بخشنامه که احتساب مزایای یک مقطع تحصیلی بالاتر در حکم کارگزینی است بهره مند شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه