English

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی:

بیگانگان از علوم انسانی برای مسخ ملت ما استفاده کردند

فرهاد رهبر با اشاره به اهمیت علوم انسانی در فرهنگ تمدن ساز گفت: در دانشگاه ما علوم انسانی رها شده بود و بیگانگان به خوبی از آن برای مسخ ملت استفاده کردند لذا باید برای محتوای این حوزه چاره اندیشی شود.

بیگانگان از علوم انسانی برای مسخ ملت ما استفاده کردند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، در اجتماع بزرگ اساتید بسیجی دانشگاه آزاد فرهاد رهبر با اشاره به این همایش گفت: در این جمع مومن و انقلابی به باور ما می توانیم بیشتر معتقد می شویم.  در سازمان بسیج که با درایت حضرت امام تشکیل شد، انسان به خود می بالد و دشمن را ذلیل می بیند.

وی افزود: ما خودمان را مستغنی از شما فرهیختگان نمی بینیم و همیشه دست ما برای مشورت با شما اساتید دراز است تا بتوانیم این امانت را به دست حضرت ولیعصر برسانیم.

امروز دانشگاه وظیفه اش تولید، تبیین و تعمیق علم و فرهنگ است

رئیس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: از منظر امام دانشگاه یک مرکز انسان سازی و جایگاه تداوم انقلاب اسلامی است. امروز دانشگاه وظیفه اش تولید، تبیین و تعمیق علم و فرهنگ است و از مهمترین مراکز تاثیرگذاری و شکل کیری هر تمدنی است. در عصر جدید کارکرد دانشگاه تنها در کارآفرینی و علم نیست بلکه در نقش معرفتی و تمدن سازی نوین است. وظیفه دانشگاه در کنار تولید علم، مدیریت تحول در فرهنگ است. لذا وظیفه سنگینی بر دوش فرماندهان جنگ نرم گذاشته است.

فرهاد رهبر

فرهاد رهبر تاکید کرد: مولفه های یک دانشگاه تمدن ساز شامل محیطی هوشمند، خلاق با اساتید با بصیرت است. یک دانشگاه ارزش گرا، عدالت محور و نتیجه محور از دیگر مولفه های آن است. در این دانشگاه نسبت به سیاست، دولت، اجتماع و فرهنگ احساس مسئولیت می کند و نقدر محور و مساله محور است.

این دانشگاه در مقابل جامعه پاسخگو است

رهبر ادامه داد: این دانشگاه در مقابل جامعه پاسخگو است. دانشگاه تمدن ساز تولید محور و ثروت آفرین و از همه مهمتر آنکه انسان ساز است. بخشی از زیرساخت های یک تمدن مربوط به انسان می شود و علوم انسانی در دانشگاه می تواند نقش محور ایفا کند اما در دانشگاه ما این بخش از علوم رها شده و بیگانگان برای مسخ ملت از این فضا به خوبی استفاده کردند و ما غافل بودیم. ما تنها به افزایش دانشجو در این حوزه فکر کردیم و به محتوای آن نپرداختیم. لذا باید برای این مساله باید چاره ای اندیشید.

وی تصریح کرد: ما در دانشگاه آزاد فرهنگ و انسان سازی در صدر دستورکار ما قرار گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه