English

طرح بهره‌مندی از تسهیلات کسر خدمت ایثارگران از دیروز آغاز شد

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: دارندگان بالاترین اولویت کسر خدمت ایثارگری می‌توانند از 23 بهمن ماه جاری با دریافت کسر خدمت از یگان مربوطه از این تسهیلات بهره مند شوند.

طرح بهره‌مندی از تسهیلات کسر خدمت ایثارگران از دیروز آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج، سردار ابراهیم کریمی جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به بهره‌مندی از تسهیلات کسر خدمت ایثارگری، گفت: در پی ابلاغ مصوبه بهره‌مندی سالانه 20 هزار نفر از فرزندان ایثارگران از کسر خدمت در طول برنامه توسعه ششم و اصرار مجلس شورای اسلامی بر اجرای آن و با توجه به اتمام ثبت نام مرحله اول و پالایش آمار ثبت‌نام شدگان، اجرای این مصوبه از تاریخ  23 بهمن ماه جاری توسط ستاد کل به نیروهای مسلح ابلاغ شد.

وی افزود: از آنجایی که واجدان شرایط بهره‌مندی از این تسهیلات در سال 96 ، دارای سابقه رزمندگی بیش از 24 ماه ، 122 هزار نفر می باشند لذا بر اساس مصوبه، امسال تعداد 20 هزار نفر از آنان که دارای بیشترین سابقه هستند در اولویت بهره‌مندی از این تسهیلات قرار گرفته و مابقی افراد در صورت غیرغایب بودن در سال‌های آتی (هر سال به تعداد 20 هزار نفر) می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا تاکید کرد: فرزندان مشمولان غیرغایب ایثارگران که دارای سابقه رزمندگی به مدت 29 و 28 ماه هستند و یا تلفیق سابقه رزمندگی، جانبازی و آزادگی آنان به 28 یا 29 امتیاز می‌رسد، می‌توانند با ارائه مدرک ایثارگری لازم از تسهیلات معافیت از خدمت استفاده کنند.

کریمی خاطرنشان کرد: اولویت بهره‌مندی از این امتیاز به ترتیب با سربازان در حال خدمت، مشمولان دارای برگه اعزام، مشمولان در مهلت قانونی معرفی و همچنین مشمولان دارای معافیت تحصیلی خواهد بود.

براساس اعلام سازمان وظیفه عمومی ناجا، وی همچنین یادآور شد: افراد واجد شرایط از تاریخ 23 بهمن ماه سال جاری می‌توانند برای اخذ گواهی جبهه به سازمان نیروهای مسلح مربوط (ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران) مراجعه کنند و سازمان‌های نیروهای مسلح برابر روش جاری که در مورد رزمندگان دارای 30 ماه جبهه یا فرزندان ایثارگران متولد 1372 به قبل عمل می کردند نسبت به بررسی و صدور گواهی اقدام خواهند کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه