English

رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران:

سهم بودجه اجتماعی و فرهنگی تهران در سال آینده تنها ۶ درصد است

رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران از سهم 6 درصدی بودجه اجتماعی و فرهنگی پایتخت در سال 97 خبر داد.

سهم بودجه اجتماعی و فرهنگی تهران در سال آینده تنها 6 درصد است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، محمدجواد حق شناس در چهل و سومین جلسه شورای شهر تهران در تذکر خود با اشاره به بودجه فرهنگی در لایحه بودجه 1397 با بیان این مطلب افزود: بررسی وضعیت بودجه فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در لایحه پیشنهادی سال 97 و مقایسه آن با بودجه مصوب سال 96، حاکی از تضعیف حوزه مأموریتی فرهنگی و اجتماعی، و بر خلاف اهداف و رویکردهایی است که مدیریت شهری در دوره کنونی آن را دنبال می کند.

وی ادامه داد: نقد رویکردهای کالبد محور در گذشته، باید با اصلاحِ روندهای نادرست، جامه عمل به خود بگیرد که متأسفانه باید گفت این امر در عمل رخ نداده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران بیان کرد: در بودجه مصوب سال 96 شهرداری تهران، سهم حوزه مأموریتی فرهنگی و اجتماعی، 8 درصد از بودجه کل و به میزان و 1467 میلیارد تومن از 17 هزار و 900 میلیارد تومان کل بودجه است. وی یادآور شد: از این میزان، 584 میلیارد تومان از منابع برای مصرف در بخش هزینه ای مصوب شده و 882 میلیارد تومان، اعتبارات مصوب برای تملک دارایی های سرمایه ای و به تعبیر دقیق تر، سرمایه گذاری برای توسعه فرهنگی و اجتماعی شهر تهران مصوب شده است.

حق شناس تاکید کرد: این اعتبارات، فارغ از سهم 2 درصدی حوزه فرهنگی و اجتماعی از اعتبارات نقدی معاونت ها، سازمان ها و شرکت های وابسته به شهرداری تهران است که در راستای ترویج فرهنگ شهروندی و ارتقاء سطح فرهنگ پذیری شهروندان تهرانی در تبصره 36 بودجه سال جاری مصوب شده است.

وی با بیان اینکه با این حال و با ابراز تأسف، در لایحه بودجه سال 97 شهرداری تهران، سهم حوزه مأموریتی فرهنگی و اجتماعی به 6 درصد کاهش یافته است، گفت: از 17 هزار و 500 میلیارد تومان کل بودجه، هزار و 115 میلیارد تومان به این حوزه اختصاص پیدا کرده که از این میزان 558 میلیارد تومان به اعتبارات هزینه ای و 557 میلیارد تومان به تملک دارائی های سرمایه ای اختصاص دارد که در قیاس با بودجه مصوب سال 96، 37 درصد کاهش را نشان می دهد و این مقایسه  نسبت به بودجه سال 95، کاهش چشمگیر سهم فرهنگی و اجتماعی از کل بودجه شهرداری تهران را نشان می دهد.         

به گفته رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران،مضاف بر اینکه با حذف تبصره 36 بودجه، سهم 2 درصدی حوزه فرهنگی از اعتبارات نقدی دستگاه های زیرمجموعه شهرداری تهران حذف و به ردیف های بودجه منتقل شده است.

وی افزود: شایسته بود شهرداری تهران در لایحه پیشنهادی خود، توجه به حوزه فرهنگی و اجتماعی را لحاظ می کرد که این مهم رخ نداده است. بی تردید شورای شهر نسبت به اصلاح این رویه در بودجه پیشنهادی اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه