English

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران در گفتگو با موج:

افزایش ۳۸ درصدی مراجعه شهروندان به مراکز معاینه فنی/ شهروندان به صورت آنلاین نوبت معاینه فنی خودروهای خود را تعیین کنند

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای شهر تهران گفت: آمارها نشان می دهد تعداد مراجعه کنندگان به مراکز معاینه فنی به نسبت زمان مشابه در سال گذشته 38 درصد افزایش را نشان می دهد.

افزایش 38 درصدی مراجعه شهروندان به مراکز معاینه فنی/ شهروندان به صورت آنلاین نوبت معاینه فنی خودروهای خود را تعیین کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، سید نواب حسینی منش، با بیان این مطلب افزود: با توجه به افزایش مراجعه مردم به مراکز معاینه فنی خودروهای شهر تهران در حال حاضر طول صف مراکز به یک ساعت نیز نمی رسد.

وی با اشاره به راه اندازی سیستم شماره دهی آنلاین در مراکز معاینه فنی خودروهای شهر تهران ادامه داد:  شهروندان می توانند ضمن دریافت شماره نوبت دهی در هر کدام از مراکز معاینه فنی به صورت آنلاین طول صف ایجاد شده در مراکز را نیز به صورت آنلاین مشاهده کنند.

به گفته مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران، شهروندان با مراجعه به سایت اطلاع رسانی مرکز به نشانی http://inspection.tehran.ir می توانند وارد سیستم نوبت دهی آنلاین شده و از قسمت مدت انتظار طول صف مرکز مورد نظر خود را بررسی کنند.

وی با اشاره به افزایش تعداد مراکز معاینه فنی شهر تهران بیان کرد: طبق مجوز های صادر شده قرار است تا دو مرکز معاینه فنی جدید با ظرفیت 4 خط اضافه و همچنین 7  خط معاینه فنی سیار به ظرفیت مراکز اضافه شود.

حسینی منش با اشاره به اینکه به زودی نخستین خط معاینه فنی سیار که امکان استقرار در مناطق مختلف شهر تهران را دارد ؛ به بهره برداری می رسد؛ یادآور شد: این مرکز اولین معاینه فنی سیار کشور است که با توان مهندسان داخلی ساخته شده و قرار است این مرکز در روز 29 دی ماه و روز هوای پاک در ستاد معاینه فنی به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته وی، معاینه فنی سیار این امکان را دارد که در عرض یک ساعت این خط معاینه فنی را از یک منطقه به منطقه دیگر انتقال دهد.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای شهر تهران  با بیان اینکه توزیع مراکز معاینه فنی در شهر تهران باید مورد بازنگری قرار گیرد تاکید کرد: در حال حاضر از 22 منطقه تهران تنها 10 مرکز معاینه فنی وجود دارد، به همین دلیل بنابراین برخی مناطق از مراکز معاینه فنی برخوردار نیستند و شهروندان برای گرفتن معاینه فنی باید از یک منطقه به منطقه ای دیگر بروند.

وی با اشاره به انجام طرح آمایش در مورد توزیع عادلانه مراکز معاین هفنی خودروها در شهر تهران گفت: در طرح آمایش برنامه ریزی کرده ایم که خطوط معاینه فنی سیار با اطلاع رسانی قبلی، به صورت موقت یک ماهه یا دو ماهه در مراکز مناطقی که برخوردار نیستند، مستقر شده و نسبت به انجام معاینه فنی برای شهروندان آن منطقه اقدام کنند.

حسینی منش درباره لزوم گرفتن برگه معاینه فنی در هنگام تعویض پلاک خودروها افزود: گرفتن برگه معاینه فنی مصوبه مجلس است و براساس قانون هوای پاک، داشتن برگه معاینه فنی برای خودروهای مشمول در مراکز تعویض پلاک الزامی شده است. پلیس راهور در زمان تعویض پلاک خودرو حتما معاینه فنی آن را چک می کند و هر خودرویی که اعتبار معاینه فنی اش ساقط شده باشد، باید نسبت به گرفتن معاینه فنی خود اقدام کند.

به گفته وی؛ معاینه فنی به پلاک خودرو کاری ندارد و در VIN  خودرو می نشیند و اگر فرد خودرو خود را هم بفروشد و تعویض پلاک کند، دیگر نیازی به گرفتن معاینه فنی مجدد ندارد، چراکه براساس VIN خودرو را شناسایی می شود. VIN یک کد یونیک است که توسط راهور ناجا تولید می شود و این یونیک ویژه آن خودرو است و تغییری نمی کند. بنابراین خودرویی که معاینه فنی دریافت کرده است، نیازی به دریافت مجدد آن ندارد

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی