English

معاون بهداشت وزارت بهداشت:

طرح پزشک خانواده باید سطوح یک، دو و سه خدمات بهداشتی را پوشش دهد

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه هدف از اجرای طرح پزشک خانواده بهبود اقتصاد سلامت، دسترسی آسان به خدمات با کیفیت و ارتقای شاخص‌های سلامت است، گفت: در کشور به‌طور متوسط به ازای هر ۲۰ هزار و ۷۰۰ نفر، یک پزشک عمومی وجود دارد.

طرح پزشک خانواده باید سطوح یک، دو و سه خدمات بهداشتی را پوشش دهد

به گزارش خبرگزاری موج، علیرضا رئیسی در جمع مدیران ستادی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد: طرح پزشک خانواده باید سطوح یک، دو و سه خدمات بهداشتی را پوشش دهد و برای اجرایی شدن این طرح، گسترش پرونده الکترونیک سلامت ضروری و لازم است.

وی ضمن تقدیر از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران به دلیل اقدامات ارزشمند در حوزه بهداشت یادآور شد: با توجه به اقدامات انجام شده در سطح یک خدمات، باید برنامه ریزی اساسی در سطوح دو و سه نیز انجام شود.

رئیسی خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد از زنان باردار به پزشک خانواده و مراقبان سلامت مراجعه نکرده‌اند و به طور مستقیم به متخصصان زنان مراجعه می‌کنند بنابراین لازم است که سطوح دو و سه نظام ارجاع نیز فعال شود.

سید عباس موسوی - رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران- نیز در این نشست با بیان اینکه طرح پزشک خانواده ابعاد مختلفی دارد و نباید فقط به ویزیت توجه شود،گفت: استان مازندران رتبه پنجم دانشگاه‌ها را از نظر جمعیت دارد و با توجه به این گستردگی جمعیت، ارائه خدمات بهداشتی درمانی با کیفیت، نیازمند تلاش مضاعفی است.

بر اساس اعلام وبدا وی با اشاره به ظرفیت بالای کشاورزی و توریست پذیری استان مازندران، بر ضرورت توجه بیشتر به پیشگیری در حوزه بهداشت تاکید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه