English

متخصصان سلامت در انگلیس بیان کردند

تاثیر ورزش بر تسهیل ترک سیگار

متخصصان سلامت در انگلیس در یک مطالعه جدید به بررسی چگونگی تاثیر ورزش کردن بر تسکین علائم ترک سیگار پرداختند.

تاثیر ورزش بر تسهیل ترک سیگار

به گزارش خبرگزاری موج، همه افرادی که سیگار می‌کشند از مضرات این ماده دخانی برای سلامتی آگاه هستند اما ترک کردن آن کار دشواری است. بعد از کنار گذاشتن مصرف سیگار ظاهر شدن علائمی همچون مشکل خواب، تندخویی و حتی افسردگی در افراد سیگاری شایع است.

در کنار دریافت خدمات حمایتی خاص برای کمک به مقابله با این علائم، مدیتیشن و دوری از عوامل محرک برای شروع مجدد مصرف سیگار می‌توانند روش‌های مفیدی به حساب آیند.

در عین حال پزشکان با تاکید بر اینکه ورزش کردن علائم ترک نیکوتین را کاهش می‌دهد، اظهار داشتند: در بررسی‌های گذشته نشان داده شده حتی ۱۰ دقیقه انجام حرکات ورزشی خفیف، تاثیرات آنی بر کاهش میل به مصرف سیگار دارد.

به رغم آنکه مکانیزم دقیق در این تاثیرگذاری تا حدود زیادی ناشناخته است اما متخصصان در آزمایشات جدید به درک و شناخت بیشتری از این مکانیزم دست پیدا کرده و نشان دادند که درجات مختلف حرکات ورزشی بر میل به مصرف نیکوتین در موش‌ها تاثیرگذار است.

در این آزمایش متخصصان انگلیسی تعدادی موش را برای مدت ۱۴ روز در معرض مصرف نیکوتین قرار دادند. سپس تاثیر یکی از سه مدل انجام حرکت ورزشی برای ۲۴ ساعت در روز، دو ساعت در روز و همچنین عدم انجام فعالیت ورزشی مورد بررسی قرار گرفت.

در چهاردهمین روز آزمایش علائم ترک مصرف نیکوتین در موش‌ها ارزیابی شد. همچنین بخش‌هایی از مغز موش‌ها مورد مطالعه قرار گرفت.

متخصصان انگلیسی مشاهده کردند در موش‌هایی که در معرض ماده نیکوتین قرار گرفته و دو یا ۲۴ ساعت در روز حرکت ورزشی داشته‌اند نسبت به گروهی که فعالیت جسمی نداشته‌اند شدت علائم ترک سیگار کاهش چشمگیری داشته‌ است. در واقع کاهش علائم ترک سیگار در اثر ورزش کردن موجب می‌شود فرد سیگاری راحت‌تر بتواند وابستگی به این ماده دخانی را رها کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی