English

تاج الدینی بیان کرد

مصرف مواد غذایی از دیدگاه طب سنتی

یک متخصص طب سنتی ضمن ارایه توضیحاتی درباره چگونگی استفاده از مواد غذایی در گروه‌های سنی مختلف، تاکید کرد که بلافاصله پس از صرف غذا نباید خوابید.

مصرف مواد غذایی از دیدگاه طب سنتی

به گزارش خبرگزاری موج، هاله تاج الدینی درباره مصرف مواد غذایی از دیدگاه طب سنتی گفت: عادت کردن به یک سبک غذا خوردن اشتباه است. به عنوان مثال برخی افراد فقط گوشت و یا لبنیات می‌خورند؛ این در حالی است که باید تا جایی که می‌توانیم از مصرف فست فود، کنسرو، نوشابه، سس و یا حتی غذاهای مانده پرهیز کنیم، زیرا این مواد سودازا هستند.

وی با تاکید بر اینکه بهتر است از غذاهایی که در گذشته مرسوم بوده مانند آبگوشت‌ها و انواع آش‌ها در وعده غذایی استفاده کرد، افزود: در طب سنتی بیشتر مصرف موادی همچون ارده، شیره انگور، بادام شیرین و خرما را توصیه می‌کنیم، ضمن آنکه در مورد مصرف نان نیز باید توصیه کرد از نان گندمی که ارزش غذایی بالایی داشته باشد، استفاده شود که در میان انواع نان، سنگگ به دلیل پخت خوب مناسب‌تر است.

این متخصص طب سنتی به تفاوت‌های غذایی در هر سن اشاره کرد و گفت: سفره غذایی برای یک سالمند نباید مانند یک کودک باشد، زیرا کودک در سن رشد است و مزاجش گرم و تر است، اما سالمند در مزاج سرد قرار گرفته است و اگر می‌خواهیم سالم باشیم باید برای غذا خوردن‌مان وقت بگذاریم.

وی در پایان اظهار داشت: از دیدگاه طب سنتی خوابیدن بلافاصله بعد از غذا خوردن باعث به وجود آمدن مشکلات گوارشی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی