English

دبیرکل جمعیت هلال احمر:

طرح آمایش سرزمینی پایگاه های امدادی در سیستان و بلوچستان اجرا می شود

دبیرکل جمعیت هلال احمر اعلام کرد طرح آمایش سرزمینی پایگاه های امدادی در سیستان و بلوچستان به صورت پایلوت اجرا می شود

طرح آمایش سرزمینی پایگاه های امدادی در سیستان و بلوچستان اجرا می شود

به گزارش خبرگزاری موج، «محمود محمدی نسب» در نشستی با روسای شعب، معاونان و اعضای هیات مدیره جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان با قدردانی از فعالیت های ارزنده امدادگران و اعضای داوطلب این استان خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان، مردمی خونگرم، کم توقع، دست و دلباز و صبور دارد و با وجود محرومیت های بسیار، تلاش های خوبی از سوی امدادگران و جوانان هلال احمر در این استان انجام می شود.

وی با اشاره به بازدید خود از پایگاه های امداد جاده ای در مسیر زاهدان به چابهار گفت: در این سفر یکی از پایگاه ها در سیب و سوران افتتاح شد که تمامی هزینه ساخت و زمین آن از سوی خیرین استانی تامین شده بود که جای قدردانی دارد.

محمدی نسب تاکید کرد: جمعیت هلال احمر با توجه به وظیفه خطیر خود برای تامین امنیت جان و مال مردم باید بهترین امکانات را در اختیار داشته باشد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه مبنای تشکیل هلال احمر، داوطلب محور است افزود: باید از پتانسیل های جذب مشارکت های مردمی برای ساخت و تجهیز پایگاه ها استفاده کنیم.

بنابراین گزارش در این جلسه با موافقت دبیرکل جمعیت مقرر شد طرح آمایش سرزمینی برای پایگاه ها بصورت پایلوت در سیستان و بلوچستان اجرا شود.

طبق استاندارد پایگاه های امداد و نجات جاده ای باید در فاصله ۴۰ کیلومتری از هم احداث شوند که در حال حاضر این فاصله در سیستان و بلوچستان ۱۶۰ کیلومتر است.

در این جلسه رسول راشکی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با ارائه گزارشی از عملکرد هلال احمر استان، اولویت ها و نیازهای جمعیت استان را تشریح کرد.

ساخت پایگاه امداد جاده ای در مسیرهای پرتردد و خطرناک استان، اختصاص خودرو و آمبولانس امدادی، احداث انبارهای امدادی در برخی شهرها، توجه به بحث خشکسالی و طوفان های فصلی استان، افزایش حق ماموریت امدادگران از جمله درخواست های روسای شعب، اعضای هیات مدیره بود که در این جلسه مطرح شد.

براساس گزارش روابط عمومی هلال احمر، همچین مقرر شد آمبولانس مورد نیاز این استان خریداری و در اختیار استان قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی