English

وزیر بهداشت درگذشت دکتر یلدا را تسلیت گفت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با صدور پیامی، درگذشت علیرضا یلدا چهره ماندگار جامعه پزشکی را تسلیت گفت.

وزیر بهداشت درگذشت دکتر یلدا را تسلیت گفت
به خبرگزاری موج، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با صدور پیامی، درگذشت علیرضا یلدا چهره ماندگار جامعه پزشکی را تسلیت گفت.
سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی به مناسبت درگذشت دکتر علیرضا یلدا تاکید کرد: در طول تاریخ، همواره بوده‌اند بزرگانی که گویا به این جهان می‌آیند تا با کلام و رفتار و منش و مرامشان، نیکی بیافرینند، تعالی ببخشند و انسان‌هایی اندیشمند و نیک‌سرشت پرورش دهند؛ دکتر علیرضا یلدا، چهره ماندگار جامعه پزشکی ایران یکی از این نامداران بود که آمد؛ آموخت؛ تربیت کرد و ماندگار شد.

در ادامه این پیام آمده است: «از شمار دو چشم یک تن کم / وز شمار خرد هزاران بیش. معلم گران‌قدر و بی‌بدیل اخلاق، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر علیرضا یلدا در شبی که به نام اوست به دیدار معبود شتافت. فقدان آن انسان والامقام و استاد فرزانه را به خاندان محترم یلدا، همکاران، شاگردان و ارادتمندانش تسلیت عرض می‌کنم و در این شب مغفرت، از خداوند متعال برای روح بلندش، غفران و رحمت واسعه و برای بازماندگان، صبر و سلامت خواهانم.

علیرضا یلدا درسال 1309 در تهران به دنیا آمد. وی پس از گذراندن تحصیلات مقدماتی در زادگاه خود، وارد دانشگاه تهران شد و پس از اخذ مدرک پزشکی عمومی در سال ۱۳۳۶، دوره تحصیلی بیماری های عفونی را طی کرد. او مدتی در بیمارستان امام خمینی، به کار طبابت اشتغال داشت و ضمن آن عضو هیات علمی دانشگاه تهران شد و پس از مدتی به مرتبه استادی رسید.

وی در نخستین همایش چهره‌های ماندگار در سال 1381 به عنوان چهره ماندگار در رشته پزشکی(بیماری های عفونی) معرفی شد.

دکتر یلدا در شامگاه سی ام آذر ۱۳۹۶، در شب یلدا، بر اثر عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی