English

هشدار پلیس آگاهی پایتخت به خریداران خودروهای وارداتی

سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به افزایش عوارض گمرکیِ خودرو‌های وارداتی در سال آینده، نسبت به سوء استفاده احتمالی برخی از شرکت‌های غیرمجاز وارد کننده خودرو هشدار داد.

هشدار پلیس آگاهی پایتخت به خریداران خودروهای وارداتی

به گزارش خبرگزاری موج، سرهنگ حمیدرضا یاراحمدی سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به مصوبه اخیر دولت در خصوص افزایش عوارض گمرکیِ خودرو‌های وارداتی در سال آینده، نسبت به سوء استفاده احتمالی برخی از شرکت‌های غیرمجاز وارد کننده خودرو از این مصوبه هشدار داد.

وی افزود: با توجه به افزایش عوارض گمرکی خودرو‌های وارداتی در سال آینده، بعضا شرکت‌های غیرمجاز اقدام به عقد قرارداد با متقاضیانِ خرید خودرومی‌کنند، در حالی که این احتمال وجود دارد که شرکت‌های مذکور قادر به انجام تعهدات خود نباشند.

سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: از تمام شهروندان متقاضی خرید خودرو‌های وارداتی درخواست می‌شود تا پیش از هرگونه عقد قرارداد با این شرکت‌ها و پرداخت وجهی جهت خرید خودرو، بررسی کامل و دقیقی از قانونی بودن این شرکت‌ها و داشتن مجوز واردات خودروتوسط ایشان به عمل آوردند.

سرهنگ یاراحمدی تاکید کرد: صرف ثبت یک شرکت به منزله قانونی بودن آن نیست و لیزینگ و فروش اقساطی خودرو مشروط به دریافت مجوز‌های قانونی از وزارات بازرگانی و بانک مرکزی می‌باشد.

وی با اشاره به لزوم داشتن اطلاع دقیق از متن قراداد‌ها و بار حقوقی ناشی از متعهد شدن به آن‌ها از سوی متقاضیان خرید خودرو‌های وارداتی، افزود: به شهروندان تأکید می‌کنیم که حتی در صورت کسب اطمینان از قانونی بودن فعالیت شرکت‌های فروش شرایطی خودرو‌های وارداتی، پیش از عقد هرگونه قرادادی با بررسی دقیق متن قرارداد‌ها از بار حقوقی ناشی از امضای آن‌ها اطلاع کامل کسب کرده و سپس نسبت به عقد قرارداد اقدام کنند.

سرهنگ یاراحمدی تصریح کرد: به همین جهت توصیه می‌شود که شهروندان متن قرارداد فی مابین خود و شرکت‌های حتی دارای مجوز قانونی را با کارشناسی دقیق و دقت لازم به تمامی بند‌های موجود در قرارداد امضاء کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه