English

رحیمی:

قیمت محصولات در شب یلدا کنترل خواهد شد

مدیرعامل سازمان میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: قیمت‌ محصولات های پر مصرف شب یلدا در بازارهای میوه و تره‌بار شهرداری تهران کنترل دقیق خواهد شد

قیمت محصولات در شب یلدا کنترل خواهد شد

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالحسین رحیمی در نشست خبری امروز دوشنبه و در تشریح تمهیدات سازمان مدیریت بحران میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران برای شب یلدا گفت: با توجه به افزایش تقاضای شهروندان برای خرید مرکبات، انار و هندوانه شب یلدا ،ذخیره‌سازی بهره‌بردارها برای این محصولات از هفته‌های گذشته انجام شده، به شکلی که محصولات مورد نیاز شهروندان برای شب یلدا به ویژه انار و هندوانه ذخیره‌سازی شده و هیچ‌گونه مشکلی در کمیت این محصولات وجود نخواهد داشت.

ساعت کاری میادین میوه وتره‌بار افزایش یافت

وی افزود: جهت حال رفاه شهروندان تهران، ساعت کار میادین میوه و تره‌بار شهر تهران با دو ساعت افزایش تا ساعت 21 شب فعالیت خواهند داشت و همچنین تعداد ترازوها توسط بهره‌بردارها افزایش پیدا کرده تا شهروندان در صف‌ها معطل نشوند.

مدیرعامل سازمان میوه و تره‌بار شهرداری تهران درخصوص کنترل قیمت‌ها در بازارها گفت: بی‌تردید قیمت‌ها تابع عرضه و تقاضاست اما در 244 بازار فعال شهر تهران برای شب یلدا به صورت ویژه توسط معاونان و ناظران سازمان کنترل می‌شود و تلاش می‌کنیم با این تمهیدات فضایی آرام را برای خرید شهروندان ایجاد کنیم.

رحیمی در بخش‌های دیگری از صحبت‌های خود به برگزاری دهمین نمایشگاه عرضه محصولات ارگانیک که تا اول دی‌ماه در محل بوستان گفت‌وگو از ساعت 9 صبح تا 21 شب پذیرای شهروندان است اشاره کرد و افزود: شهروندان می‌توانند در این نمایشگاه نیز مایحتاج شب یلدای خود را تهیه کنند. بر قیمت محصولاتی که در شب یلدا تهیه می‌شود حتما کنترل خواهد شد.

وی ادامه داد: در روزهای اخیر تا 30 هزار نفر از نمایشگاه بازدید به عمل آورده‌اند.  استقبال نسبت به سال‌های گذشته افزایش پیدا کرده است. تبلیغات در سطح شهر برای این نمایشگاه انجام شده است و مردم با محصولات ارگانیک آشنا شده‌اند.  قطعا شهروندان متوجه این موضوع هستند که با مصرف مواد لازم پیشگیری از بیماری‌ها محقق می‌شود و این به معنای کاهش هزینه‌های خانوار است.

مدیرعامل سازمان میوه و تره‌بار شهرداری تهران تاکید کرد: در دهمین دوره محصولات ارگانیک 120 بهره‌بردار تولیدات خود را در این نمایشگاه عرضه کرده‌اند که 5 غرفه نیز متعلق به تولیدکنندگان خارجی محصولات ارگانیک است.

رحیمی درخصوص مکانیزم تولیدکنندگان محصولات ارگانیک گفت: درخواست تولیدکنندگان در کمیته‌ای مورد بررسی قرار می‌گیرد و هر یک از تولیدکنندگان که گواهی‌های لازم را داشته باشند، می‌توانند در این نمایشگاه شرکت کنند. در این دوره به صورت سختگیرانه‌تری برای حضور در نمایشگاه تولیدکنندگان را مورد بررسی قرار دادیم تا اعتماد مردم به واسطه ارائه محصولات ارگانیک با کیفیت بیش از پیش جلب شود.

وی در مورد عرضه هندوانه برای شب یلدا گفت: دو نوع هندوانه در بازارها برای عرضه وجود دارد که بخشی از آن در سردخانه‌ها و بخش دیگری به صورت تازه در بازار ارائه می‌شود. قطعا هندوانه‌ای که به صورت تازه عرضه می‌شود کیفیت بهتری دارد که متناسب با همین کیفیت نرخ آن نیز متفاوت است.

مدیرعامل سازمان میوه و تربار شهرداری تهران تاکید کرد: برگزاری سالانه یک نمایشگاه 10 روزه برای عرضه محصولات ارگانیک کفایت نمی‌کند و باید به سمت ایجاد نمایشگاه دائمی برای محصولات ارگانیک حرکت کنیم. شهرداری تهران در این حوزه تنها مانده و باید دستگاه‌های حاکمیتی در توسعه تولید و مصرف محصولات ارگانیک کمک کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی