English

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شهر تهران خبر داد:

عدم امکان تجهیز منابع به خاطر بدهی کلان شهرداری تهران

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از عدم امکان تجهیز منابع پروژه های شهری به دلیل بدهی کلان شهرداری تهران خبر داد.

عدم امکان تجهیز منابع به خاطر بدهی کلان شهرداری تهران

به گزارش خبرگزاری موج، مرتضی الویری در جمع خبرنگاران ضمن ارائه گزارش 100 روزه کمیسیون برنامه بودجه شورای شهر تهران با بیان این مطلب افزود: شهرداری یک بدهی 19 هزار میلیارد تومانی به سیستم بانکی و یک بدهی 7 هزار میلیارد تومانی به پیمانکاران دارد که ما را با بحران کمبود منابع درآمدی در شهر مواجه می کند.

وی ادامه داد: متاسفانه با بحران منابع در شهر مواجه هستیم و مهم‌ترین چالش بحران منابع است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به بررسی درامد شهرداری تهران در 8 ماه گذشته بیان کرد: تنها 67 درصد درآمد سال جاری تاکنون کسب شده است و در آمد مصوب برای هشت ماه گذشته حدود 12 هزار میلیارد تومان بوده که تنها هشت میلیارد و 100 میلیون تومان درآمد کسب کرده است.

 به گفته الویری، دو هزار و 75 میلیارد تومان سهم درآمد پایدار در این مدت بوده است که تنها یک چهارم  درآمد شهر را پوشش می دهد. بنابراین لازم است تا در حوزه درآمدهای شهرداری و منابع بازنگری صورت گیرد، چراکه مابقی درآمد ناپایدار است.

وی با بیان اینکه در سیاست‌های بودجه ای در نظر داریم که پرداختن به در آمدهای پایدار و تکیه بر آنها عواقب سوء فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برای شهر نداشته باشد، یادآور شد: شهرداری تهران در حوزه تشکیلات انسانی نیز رنج می برد. شهرداری ساختاری تو در تو، ناکارا و بدون بهره وری دارد که بازنگری در تشکیلات شهرداری یک ضرورت است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه  در بحث مشارکت و سرمایه گذاری داخلی و خارجی می‌توان کارها را به بخش خصوصی واگذار کرد، گفت: در تمام دنیا برای جمع آوری زباله هزینه ای پرداخت نمی‌شود و حتی یک منبع درآمد نیز محسوب می‌شود اما در ایران جمع آوری پسماند بسیار هزینه بر است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به عملکرد کمیته برنامه و بودجه شورای شهر تهران  تاکید کرد: مهم ترین کار تدوین سیاست های بودجه سال 1397 شهرداری تهران بود که این کمیته چارچوب بودجه سال 97 شهرداری را مشخص کرد.

به گفته رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، کمیته برنامه و بودجه در زمینه به روز کردن حسابرسی ها و مشارکت بخش خصوصی در قالب پیش نویس مساله را برای کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران مشخص کرد.

مرتضی الویری با اشاره به اینکه به دلیل فقدان یک نظام قانونمند در موارد مختلف، تعداد زیادی جذب شهرداری می‌شوند و تعداد زیاد نیروی انسانی مشکل ایجاد کرده است. ، افزود: در زمان شهردار بودن من تعداد 25 هزار نفر نیرو در شهرداری فعالیت می‌کردند، گفت: اکنون 65 هزار نفر در شهرداری مشغول به کار هستند و نمی‌شود این افراد را اخراج کرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ادامه داد: باید برای این افراد وظایف تعریف شود و کار جدیدی برای آن‌ها صورت گیرد.

وی درباره فعالیت و عملکرد کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران نیز  توضیح داد: بحث پاک حسابی و مبارزه با فساد در این کمیته مورد بررسی قرار می‌گیرد.

عضو شورای شهر تهران در پایان یادآور شد: تمام فعالیت های شهرداری و شورای شهر تهران باید شیشه ای و شفاف باشد و با تعریف یک سامانه در شهرداری، شهروندان می‌توانند اطلاعات مورد نظر خود را به دست آورند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه