English

فتاح در همایش فرهنگ و روحیه جهادی:

جهادگری و راحت‌طلبی، انقلابی‌گری و دنیا‌طلبی با هم سازگار نیست

رئیس کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه بایستی روحیه جهادی و انقلابی مدیران سالهای ابتدای انقلاب در همه عرصه‌ها احیا شود تاکید کرد: جهادگری و راحت‌طلبی، انقلابی‌گری و دنیا‌طلبی با هم سازگار نیست.

جهادگری و راحت‌طلبی، انقلابی‌گری و دنیا‌طلبی با هم سازگار نیست

به گزارش خبرگزاری موج، پرویز فتاح عصر امروز در یازدهمین همایش فرهنگ و روحیه جهادی با بیان اینکه بایستی روحیه جهادی و انقلابی‌گری در همه عرصه‌های مدیریتی احیا شود گفت: جهادگری و راحت‌طلبی، انقلابی‌گری و دنیاطلبی با هم سازگار نیست و زندگی‌های ساده و اخلاص از ویژگی‌های اصلی مدیران دوره ابتدای انقلاب بوده و گروه های جهادی همان راه مدیران سال 58 را می‌روند که این موضوع باعث افتخار است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه طولانی‌شدن انجام پروژه‌ها یکی از نقاط ضعفی است که در تعارض با روحیه جهادی است تاکید کرد: جهادگران پروژه‌های بزرگ را در مدت زمان کوتاه و قبل از آنکه اثر آن از بین برود به انجام می‌رسانند.

وی افزود: از سوی دیگر شرح‌صدر خصلتی است که همه مدیران جمهوری اسلامی باید در خود ایجاد کنند چرا که پیامبر اکرم (ص) نیز از آنجا که شرح صدر داشتند به مقامات رفیع نائل شدند.

فتاح با اشاره به روحیه استقامت به عنوان یکی از شاخص‌های مهم جهادگری و و انقلابی‌گری گفت: با استقامت مردم امروز خبری از صدام‌ها و داعش‌ها در سوریه و عراق نیست.

وی افزود: نابودی رژیم صهیونیستی در 25 سال آینده یک وعده صادق است اما ما باید با استقامت نسبت به تحقق این هدف امیدوار باشیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی با اشاره به دیدار ابتدای سال خود با سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: ایشان در رابطه با سخنرانی‌های خود به این نکته اشاره کردند که در زمان پخش سخنرانی خیابانهای تل‌آویو عمدتا خالی می‌شود این موضوع نشان می‌دهد اسرائیل‌نشینان وعده سیدحسن نصرالله را یک وعده صادق می‌دانند.

فتاح با اشاره به درگذشت برخی انقلابیون در زمان مبارزه با رژیم ستم‌شاهی گفت: اواخر زمان سلطنت پهلوی عده‌ای از انقلابیون می‌گفتند که رژیم ساقط‌شدنی نیست به همین دلیل از جرگه انقلابیون خارج و به صف طرفداران رژیم شاهنشاهی پیوستند دقیقا در همان زمان رژیم سلطنتی در ایران ساقط شد. در این بین تنها افرادی که استقامت داشتند در پیروزی مردم در انقلاب 57 شریک بودند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع یتیم‌نوازی و تکریم محرومان اشاره کرد و گفت: مکتب تشیع و منش امام علی (ع) بر این اساس بود که در حکومت مسلمین حتی یک نفر نیز گرسنه سر به بالین نگذارد.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه تاکید مقام معظم رهبری نیز بر همین موضوع و تداوم رسیدگی‌های همه جانبه به ضعفا و مستضعفین جامعه است گفت: تاکید رهبری به اینجانب این امر بوده که بازدید سرزده به خانه‌های مددجویان ترک نشود.

وی با اشاره به بازتاب‌های گسترده نحوه حضور رهبر انقلاب در چادر یکی اهالی زلزله‌زده اهل تسنن گفت: روز قبل از حضور ایشان من هم به روستای محروم کوییک رفته بودم در آن زمان یک بیل مکانیکی متعلق به برادران جهادگر مشغول آواربرداری از یک خانه نیمه مخروبه بودند که 3 فرزند خانواده جان خود را از دست داده بودند و 4 نفر دیگر در بیمارستان بودند.در صحبتی که با پدر این خانواده داشتم که به غلط انتظار ما این بود که این برادر اهل سنت از مدیران چیزی بخواهد اما او خم به ابرو نیاورد و فقط تاکید کرد ما در یان وضعیت استطاعت پرداخت وام‌های دولتی را نداریم و برای این موضوع چاره‌اندیشی کنید.

فتاح در پایان با اشاره به آیاتی از کلام‌الله مجید در خصوص سعی و تلاش همه‌جانبه گفت: چند ماه قبل بعد از مراسم نماز در محضر رهبر انقلاب ایشان در آن فرصت کوتاه از من گزارش کار خواستند من به رهبر انقلاب عرض کردم همه سعی خود را انجام می‌دهیم رهبری رو به جمعیت بازگشتند و گفتند «همین روش صحیح است» معنای حرف رهبری این بود که سعی‌تان را به صورت همه‌جانبه انجام و از هیچ تلاشی فروگذار نکنید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه