English

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

بعد از گذشت ۳۰ ماه لایحه مدیریت بحران در کمیسیون ها خاک می خورد

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: با توجه به اینکه کشور در برابر بلایای طبیعی ناایمن است، اما همچنان بعد از گذشت 30 ماه لایحه مدیریت بحران کشور روی میز کمیسیون های مجلس خاک می خورد.

بعد از گذشت 30 ماه لایحه مدیریت بحران در کمیسیون ها خاک می خورد

به گزارش خبرگزاری موج؛ اسماعیل نجار در مراسم اختتامیه نخسیت جشنواره کشوری پیشگیری از سوانح و حوادث با بیان این مطلب افزود: هنوز نمی دانیم دلایل معطل ماندن لایحه مدیریت بحران در مجلس چیست؟ این در حالی است که با گذشت نزدیک به سه سال از زمان تدوین این لایحه در کمیسیون های مجلس می چرخد و ما در شرایط بی قانونی در زمان وقوع حادثه خدمات رسانی انجام می دهیم.

وی با بیان اینکه نمی توان در زمان بروز حادثه ای به مناطق حادثه دیده به دلیل عدم قانون مشخص خدمات رسانی نکرد، ادامه داد: اگرچه نمی‌شود زلزله را پیش‌بینی کرد اما می‌توان خود را در برابر آن ایمن کنیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در بخش دیگری ازصحبت های خود به نحوی خدمات رسانی به مناطق زلزله زده کرمانشاده اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه در اواخر شب روی داد، عملیات امدادرسانی 9 ساعت در تاریکی مطلق انجام شد.  در جریان این  امدادرسانی به 1930  روستا و 7 شهرستان کمک رسانی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در جریان این حادثه 7817  نفر مصدوم و 579  نفر جان خود را از دست دادند، بیان کرد: به رغم تمامی ضعف‌ها و نارسایی‌هایی که ممکن بود در جریان عملیات امداد رسانی به وجود آید، ساعت 15 بعدازظهر روز بعد به عنوان ساعت پایان عملیات نجات اعلام شد و هیچ فرد زنده و جانباخته‌ای زیر آوار نبود.

نجار با بیان اینکه در مدیریت بحران حضور نیروهای مسلح و مردم جهت امدادرسانی ضروری است، تاکید کرد: زلزله 4.5 ریشتری قبل از زلزله اصلی باعث شد مردم آگاهی پیدا کنند. در غیراین صورت تعداد جانباختگان بسیار بیشتر بود.

وی با انتقاد از تخریب برخی از مراکز درمانی و بیمارستانی در ساعات اولیه وقوع زلزله در کرمانشاه گفت: مگر پول و اعتبار از نظام هزینه نشده است. ما کجای کار ایراد داریم. کارشناسان می‌گفتند در برخی نقاط حداقل‌های کار برای یک ساختمان نیز انجام نشده است، آیا نظام مهندسی نباید نظارت‌های دقیقی داشته باشد؟

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه