English

سردار رحیمی:

سهم تهران از جرایم سایبری کل کشور بیش از ۲۸ درصد است

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: سهم تهران از جرایم سایبری کل کشور بیش از 28 درصد است و با تلاش همکارانم در این حوزه، بالغ 25 درصد از جرایم سایبری شهر تهران کشف می شود و این بیانگر اشراف بی بدیل پلیس پایتخت به این حوزه است.

به گزارش خبرگزاری موج، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در همایش عمومی فرماندهان، روسا و مدیران فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهیدان عرصه نظم و امنیت و مدافعان حرم و با خیر مقدم به سردار  حسین اشتری فرمانده ناجا و سردار سعید منتظرالمهدی معاون اجتماعی ناجا، اظهار داشت: با اجرای طرح های هدفمند ، مستمر و با رویکرد " آفندی" در تلاش هستیم تا با مجرمان، سارقان، مالخران، اراذل و اوباش، توزیع کنندگان مواد مخدر، ناامن کنندگان محیط های اجتماعی و غیره  برخوردهای عملیاتی بی امان و شبانه روزی داشته باشیم.

افزایش 20 درصدی انهدام باندهای قاچاق کالا و مواد مخدر

وی افزود: همواره تلاش مجموعه پلیس پایتخت تحقق فرامین مقام معظم رهبری و دستورات فرمانده محترم نیروی انتظامی است، بر همین مبنا محصول عملکرد این پلیس در چهار ماهه پذیرش مسئولیت اینجانب به عنوان فرمانده انتظامی پایتخت کاهش 3 درصدی وقوع جرم در تهران ، افزایش 14 درصدی کشف جرم و دستگیری مجرمان و افزایش 20 درصدی انهدام باندهای قاچاق کالا و مواد مخدر بوده است.

رئیس پلیس پایتخت در تشریح عملکرد این پلیس در مبارزه با جرایم سایبری بیان کرد: سهم تهران از جرایم سایبری کل کشور بیش از 28 درصد است و با تلاش همکارانم در این حوزه، بالغ 25 درصد از جرایم سایبری شهر تهران کشف می شود و این بیانگر اشراف بی بدیل پلیس پایتخت به این حوزه است.

سردار رحیمی با اشاره به جایگاه و نقش موثر کلانتری ها در خط مقدم پیشبرد اهداف پلیس و ارتباط با مردم، خاطر نشان کرد: براساس فرمایش و تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به کلانتری ها، طرح تحول کلانتری ها را به جد دنبال می کنیم و مطابق برنامه ریزی ها بالغ بر 80 درصد از توان کلانتری ها در صف و در حوزه کشف جرم متمرکز است.

این مقام عالی انتظامی تأکید کرد: اطلاعات، انضباط و عملیات محوری، سه اولویت اساسی و بنیادین در کلانتری های پایتخت است.

وی با اشاره به اجرای طرح های مستمر انتظامی در راستای تأمین امنیت، بیان کرد: اجرای طرح هایی چون " رعد" و دستگیری بیش از 200 الی 300 سارق، مجرم ، قاچاقچی و غیره همزمان با عملیاتی شدن هر دوره از این طرح ها، بخشی از اقدامات پلیس پایتخت است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر، قاچاقچیان و خرده فروشان از اولویت های همیشگی پلیس است، تأکید کرد: مبارزه همه جانبه و توأمان با قاچاق عمده مواد مخدر، خرده فروشان و معتادان متجاهر را در دستورکار داریم و طی هفته های اخیر یک گروه ویژه ضربت را با بهره مندی از نیروهای "یگان امداد" به پلیس پیشگیری فاتب تزریق و بیش از 20 خودروی بنز برای انجام عملیات این گروه به پلیس پیشگیری تهران بزرگ اختصاص داده شد.

سردار رحیمی اشاره کرد: همزمان با شروع به کار این گروه ویژه ضربت، روز گذشته بیش از 450 نفر از معتادان متجاهر در سطح شهر تهران جمع آوری شدند.

وی تأکید کرد: مبارزه با مواد مخدر و جمع آوری معتادان متجاهر از مأموریت های اولویت دار پلیس است و در این راستا تمام توان و ظرفیت مان را به کار می گیریم.

افزایش 11 درصدی کشفیات مواد مخدر

رئیس پلیس پایتخت از افزایش 11 درصدی کشفیات مواد مخدر، افزایش 3 درصدی دستگیری قاچاقچیان در 4 ماهه اخیر خبر داد و گفت: جمع آوری و دستگیری معتادان متجاهر طی 4 ماهه اخیر در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ، افزایش 400 درصدی داشته است.

سردار رحیمی، تقویت پلیس 110 و توجه به سرعت پاسخ دهی به مردم را نیز از برنامه های اولویت دار پلیس پایتخت برشمرد و گفت: در این راستا طی 4 ماه گذشته بیش از 6 دوره آموزشی برای اپراتورهای مراکز 110 برگزار کرده ایم، همچنین برای پاسخگویی به انتظارات و مطالبات مردمی در صدد هستیم با "آموزش محوری"، کاستی ها را مرتفع کنیم.

رئیس پلیس پایتخت اشاره کرد: هر 3 ثانیه یک تماس با مرکز فوریت های پلیس پایتخت (110) برقرار می شود و هر 6 ثانیه یک تماس عملیاتی دریافت می کنیم با این شرایط، همت و تلاشمان پاسخگویی شایسته به هموطنان عزیز است.

کاهش 11 درصدی جان باختگان تصادفات شهری تهران

این مقام عالی انتظامی، مدیریت و انضباط ترافیکی را نیز از دغدغه های جدی پلیس پایتخت معرفی و بیان کرد: تلاش مان مدیریت ترافیک با هدف تسهیل عبور و مرور و کاهش حوادث و تصادفات شهری است که محصول این دغدغه مندی، کاهش 11 درصدی جان باختگان تصادفات شهری تهران در 4 ماهه اخیر و در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: ساماندهی موتورسیکلت سواران را به جد دنبال می کنیم و در این بخش نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

وی تاکید کرد: در برخورد با جرایم حادثه ساز به هیچ وجه تعارف نداریم و طرح های انضباط اجتماعی و ترافیکی را با تمرکز ویژه دنبال می کنیم.

سردار رحیمی در ادامه با تشریح عملکرد معاونت اجتماعی پلیس پایتخت خاطر نشان کرد: اصلی ترین مأموریت این معاونت و رده های تابعه انجام اقدامات ایجابی است و بر ارتقاء مشارکت مردم در برقراری نظم و انضباط اجتماعی و افزایش مقبولیت پلیس توجه ویژه ای داریم.

وی در ادامه اجرای طرح های امنیت اخلاقی را نیز از اقدامات پلیس پایتخت معرفی و اضافه کرد: برگزاری دوره آموزشی برای کسانی که هنجارهای قانونی و اجتماعی را رعایت نمی کنند از برنامه های پیش رو است.

این مقام عالی انتظامی اضافه کرد: به دنبال بکارگیری ده ها نفر " فرهنگ یار پلیس" از میان علما، روحانیون ، بسیجیان، ورزشکاران، هنرمندان و ... هستیم چراکه معتقدیم این افراد، از عناصر تأثیرگذار در جامعه هستند و در راستای پیشبرد اهداف پلیس، می توانیم از ظرفیت و تأثیرگذاری این عزیزان برای پیشگیری از جرم و غیره بهره مند شویم .

سردار رحیمی ارتقاء آمادگی عملیاتی کارکنان این پلیس را از اولویت های اساسی برشمرد و افزود: برای تحقق این مهم، برنامه ریزی شده است و در تلاش هستیم تا کارکنان پلیس همواره از آمادگی مطلوبی برخوردار باشند.

وی در پایان با بیان اینکه همت و تلاش همه همکارانم تحقق تدابیر و دستورات فرمانده ناجا است، گفت: امید است اقداماتمان تأثیرگذار باشد و روز به روز شاهد توسعه امنیت و نظم اجتماعی در شهر تهران باشیم.

لازم به ذکر است؛ در این همایش با حضور سردار حسین اشتری فرمانده ناجا، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت ، سردار سعید منتظرالمهدی معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا از برخی خانواده های معظم شهدا و جانبازان تجلیل شد، همچنین تقدیر از مدیران برتر پلیس پایتخت از برنامه های این همایش بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه