English

رئیس پلیس پایتخت:

۱۵۸ مخفی‌گاه و پاتوق با همکاری مقامات قضایی شناسایی شد

رئیس پلیس پایتخت در حاشیه طرح رعد ۴ از شناسایی ۱۵۸ مخفی‌گاه و پاتوق با همکاری مقامات قضایی خبر داد.

۱۵۸ مخفی‌گاه و پاتوق با همکاری مقامات قضایی شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری موج، سردار حسین رحیمی در حاشیه نمایش مکشوفات طرح رعد ۴ اظهار کرد: به لطف خدا و همت شبانه‌روزی همکارانم در کلانتری‌ها و پلیس پیشگیری تهران بزرگ، چهارمین مرحله عملیات رعد ۴ با توانمندی همکارانم در کلانتری‌ها انجام شد و در ۴۸ ساعت گذشته حدود ۱۵۸ مخفی‌گاه و پاتوق با همکاری مقامات قضایی شناسایی شد.

رئیس پلیس پایتخت اضافه کرد: همچنین ۳۷۲ نفر سارق و مالخر دستگیر و ۱۴ باند مهم سارقان منزل،‌ خودرو و مغازه نیز منهدم شدند. دراین طرح حدود ۲۰۰ خودرو، موتورسیکلت و دوچرخه نیز کشف شد.

وی با اشاره به سایر کشفیات عملیات رعد ۴ اضافه کرد: حدود ۳۰ قبضه سلاح جنگی، شکاری و قلابی نیز کشف شد که ۲۴ قبضه آن‌ها سلاح جنگی و شکاری و ۶ قبضه دیگر سلاح قلابی بود.

دستگیری ٢٣٢ توزیع‌کننده و خرده‌فروش مواد مخدر

سردار رحیمی ارزش ریالی این کشفیات را بالغ بر شش میلیارد تومان دانست و ادامه داد: در این طرح همکارانمان در پلیس پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر موفق شدند دو باند توزیع عمده مواد مخدر را کشف کنند و ۳۰۷ کیلوگرم از این کشفیات توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر از یک باند بود و ۵۰ کیلوگرم مواد مخدر نیز توسط کلانتری‌ها کشف و ضبط شد. همچنین ۲۳۲ توزیع‌کننده و خرده‌فروش مواد مخدر نیز دستگیر شدند.

وی درباره کشفیات مربوط به کالا نیز گفت: سه باند قاچاق کالا نیز منهدم شدند که کشفیات آن‌ها شامل دارو، کفش، ریسیور و... بود که ارزش ریالی آن‌ها ۴.۵ میلیارد تومان است.

سردار رحیمی در ادامه افزود: بیش از ۶۰ هزار سی‌دی مبتذل، مستهجن و بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز نیز کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس پایتخت به اهداف اجرای طرح رعد اشاره کرد و گفت: در وهله اول تلاش ما در طرح این است که ریسک را برای مجرمان بالا ببریم، همچنین این طرح براساس نیازسنجی‌های شهروندان با رویکرد جامعه‌محوری پلیس انجام می‌شود و تلاش ما این است که محله به محله بتوانیم با مجرمان، متخلفان و قاچاقچیان برخورد کنیم و محله‌ها را پاک کنیم.

وی با اشاره به لزوم همکاری مردم با پلیس پایتخت گفت: انتظار ما این است که مردم به پلیس اطلاع‌رسانی کنند و اگر محل‌هایی که به عنوان مخفی‌گاه می‌شناسند آن‌ها را به پلیس معرفی کنند. پلیس آمادگی دارد با اطلاعاتی که مردم می‌دهند با مجرمان و متخلفان برخورد جدی انجام دهد.

سردار رحیمی به همکاری خوب دستگاه قضایی با پلیس اشاره کرد و گفت: قضات در نقاط مختلف تهران دادسرا و دادستانی همراهی بسیار خوبی با پلیس داشتند و از آن‌ها تقدیر می‌کنیم.

وی درباره اینکه آیا در بین مجرمان افراد غیرایرانی هم حضور داشتند یا خیر، گفت: بعضی از این افراد تبعه افغان بودند و گروه دو نفره‌ای از آن‌ها را دستگیر کردیم که اقدام به سرقت ۲۰۰ رأس گوسفند کرده بودند.

رئیس پلیس پایتخت درباره ادامه طرح رعد گفت: بعد از پایان این مرحله همکاران من کارهای اطلاعاتی برای شناسایی مالخران و سارقان را آغاز می‌کنند تا پس از آن، مرحله بعدی شروع شود.

کاهش ۶ درصدی سرقت و افزاش ۱۷ درصدی کشفیات در تهران

سردار رحیمی به کاهش آمار سرقت‌ها و افزایش کشفیات اشاره کرد و گفت: به لطف خدا در دو، سه ماه اخیر سرقت‌ها در تهران شش درصد کاهش داشت و همچنین کشفیات با افزایش ۱۷ درصدی همراه بود.

وی درباره تأثیر افزایش تجهیزات پلیس نیز گفت: اگر تجهیزات و توانمندی‌های پلیس بالا برود قطعا سرعت کار و برخورد با مجرمان افزایش پیدا می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه