English

رئیس سازمان بهزیستی:

لایحه حمایت از حقوق معلولان در دستور کار قرار دارد

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: لایحه حمایت از حقوق معلولان در دستور کار قرار دارد و هفته آینده به مجلس می رود امیدواریم هر چه سریع‌تر از سوی مجلس بررسی شود.

لایحه حمایت از حقوق معلولان در دستور کار قرار دارد

به گزارش خبرگزاری موج، انوشیروان محسنی بندپی در همایش روز جهانی معلولان در ساری با بیان اینکه اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: این طرح به صورت پایلوت در مازندران آغاز شده است.

وی با تاکید بر اینکه بحث غربالگری ژنتیک در کشور اجباری شده و باید این امکانات را برای همه فراگیر کرد، گفت: تمامی یافته‌های علمی و پژوهشی برای پیشگیری از معلولیت ها به کارگیری شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه لایحه حمایت از حقوق معلولان در دستور کار قرار دارد، افزود: این لایحه هفته آینده به مجلس می رود امیدواریم هر چه سریع‌تر از سوی مجلس بررسی شود.

غربالگری ژنتیک در برنامه ششم توسعه اجباری است

محسنی بندپی افزود: تاکنون ۸۰ درصد غربالگری شنوایی و ۸۵ درصد غربالگری تنبلی چشم در مازندران اجرایی شده و غربالگری ژنتیک نیز در برنامه ششم توسعه اجباری است.

وی تاکید کرد: بهره گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و مشارکت های اجتماعی به عنوان یک راهبرد در سازمان بهزیستی در دستور کار قرار دارد و سازمان های مردم نهاد یار و مددکار بهزیستی محسوب می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه