English

مدیر شرکت داروسازی داخلی مطرح کرد

هشدار فاجعه کارگری در حوزه دارویی کشور

یک مدیر شرکت داروسازی داخلی نسبت به نوعی فاجعه کارگری در حوزه دارویی کشور هشدار داد.

هشدار فاجعه کارگری در حوزه دارویی کشور

به گزارش خبرگزاری موج، نیما سپهری با اشاره به حساسیت‌های ویژه برای تولید داروهای بیماری های سرطان اظهار داشت: تولید داروهای ضد سرطان نیاز به فناوری‌های به‌روز دارد و از طرفی نیز این داروها باید در فضای کاملاً ایزوله بسته تولید شود.

این مدیر شرکت داروسازی داخلی ادامه داد: داروهای حوزه انکولوژی جزو داروهای پُرخطر بوده و برای تولید آن نیاز به رعایت استانداردهای دارویی ویژه است که متاسفانه در برخی شرکت‌های دارویی شاهد رعایت این استاندارد برای حفظ سلامت کارگران در خط های تولید دارو نیستیم.

سپهری با اشاره به اینکه پرسنل و کارگران در خط تولید داروهای ضد سرطان نباید به طور مستقیم در معرض ساخت این داروها قرار گیرند، تصریح کرد: اگر این مسائل استاندارد رعایت نشود عوارض ساخت داروهای ضد سرطان 10 برابر داروهای معمولی بر روی بدن پرسنل خواهد بود.

وی عنوان کرد: متاسفانه عوارض در معرض قرار گرفتن در مقابل داروهای تولیدی ضد سرطان 10 سال بعد شواهد آن در بدن افراد نمایان می‌شود، نسبت به خطر ابتلاء سرطان در بدن کارگرانی که در برخی کارخانجات داروسازی فعالیت‌های غیراستاندارد در خط های تولید داروهای انکولوژی دارند، هشدار داد.

این مدیر شرکت داروسازی داخلی در پایان خاطرنشان کرد: براین اساس سازمان غذا و دارو باید در ارائه مجوزها به چنین کارخانجات دارویی در حوزه ضد سرطان تجدیدنظر و اصلاحاتی را به اجرا بگذارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه