English

رئیس انجمن علمی پزشکان نوزادان ایران:

اولین بانک شیر در تبریز راه اندازی شده است

رئیس انجمن علمی پزشکان نوزادان ایران از راه اندازی اولین بانک شیر در تبریز خبر داد وگفت: دانشگاه های دیگر هم در صدد راه اندازی این بانک اهدای شیر مادر هستند.

اولین بانک شیر در تبریز راه اندازی شده است

به گزارش خبرگزاری موج، علیرضا مرندی رئیس انجمن علمی پزشکان نوزادان ایران در چهارمین کنگره سلامت نوزادان گفت: هر چه سن زنده ماندن نوزادان نارس بیشتر شود، چالش ها برای زنده نگه داشتن این نوزادان نیز بیشتر می شود. طب نوزادان همواره با چالش های زیادی روبرو بوده است.

وی افزود: بقای نوزادان و حیات آنها به عوامل زیادی وابسته است که از مهمترین آنها مسائل تغذیه آنهاست که در این کنگره به آن پرداخته می شود. اگر نوزادان را در ساعت اول تولد با شیر مادر تغذیه کنیم، مرگ و میر آنها به یک چهارم کاهش می یابد.

مرندی تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد مرگ و میرها در سنین زیر ۵ سال به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم به تغذیه کودکان مربوط است. نوزادان هر چه نارس‌تر به دنیا بیایند، نوع تغذیه وریدی آنها متفاوت می شود که می بایست به آن توجه کرد.

رئیس انجمن علمی پزشکان نوزادان ایران اظهار کرد: این روزها اهدای شیر مادر باب شده است که به کودکان نارس می دهند. در ایران نیز اولین بانک شیر در تبریز راه اندازی شده است و دانشگاه های دیگر هم در صدد راه اندازی این بانک اهدای شیر مادر هستند.

مرندی رئیس انجمن علمی پزشکان نوزادان ایران

وی افزود: اگر چه شیر اهدایی به پای شیرخود مادر نوزاد نمی رسد، اما به مراتب بهتر از شیرخشک است.  سعی داریم برای کودکان که حتی یک هفته زودتر به دنیا آمده اند هم از شیرخشک استفاده نکنیم.

مرندی گفت: در طب نوزادان بیش از هر رشته دیگری از تکنولوژی های جدید استفاده می شود و جان بسیاری از نوزادان را به همین وسیله نجات می دهیم. ۷ تا ۱۰ درصد نوزادان به این گونه تکنولوژی ها نیاز پیدا می کنند، اما صد درصد کودکان به تغذیه مناسب نیاز دارند که این اهمیت شیر مادر را می رساند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی