English

پلیس راهور:

محور ایلام - مهران یک طرفه شد

با اوج گرفتن بازگشت زائران اربعین حسینی از مسیر مرز مهران، عصر امروز پنجشنبه تردد خودروها در 2 مسیر ارتباطی ایلام - مهران یک طرفه شد.

محور ایلام - مهران یک طرفه شد

به گزارش خبرگزاری موج، سرهنگ عین الله جهانی در این خصوص گفت: با توجه به شرایط ترافیکی وبه منظور تسهیل در تردد زائران در حال بازگشت محور 90 کیلومتری مهران - ایلام یک طرفه اعلام شده و تردد از ایلام به سمت مهران ممنوع است.
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور اضافه کرد: از طرف دیگر نیز جاده ایلام -ملکشاهی- مهران نیز از سه راه ملکشاهی تا مهران یک طرفه است و تردد از سمت مهران به ملکشاهی ممنوع است.
وی تاکید کرد: اتوبوس های برون شهری صرفاً از طریق راه موسوم به کمربندی شهر مهران می توانند به پایانه مسافربری برکت مراجعه و اقدام به جابجایی زائران کنند.
وی با یاد اوری اینکه مدیریت، نظارت، کنترل بر ورود و خروج اتوبوس ها و نظم بخشی ترافیک به پلیس راهنمایی و رانندگی محول شده و از رانندگان درخواست کرد: برای سهولت در تردد همکاری لازم را با مأموران پلیس راهور داشته باشند.
فاصله ایلام - مهران 90 کیلومتر و ایلام - ملکشاهی - مهران 105 کیلومتر است

محور ایلام - مهران تا زمان نیاز یک طرفه

رئیس پلیس راهور ناجا نیز در خصوص مدت زمان یکطرفه بودن این محور گفت: محور مهران- ایلام تا زمانی که ترافیک سنگین باشد یک‌طرفه می‌ماند.
سردار تقی مهری عصر پنج شنبه با بیان اینکه کم عرض بودن جاده های ایلام علت این تصمیم بود، تصریح کرد: ما به صورت میدانی بررسی می کنیم و تا زمانیکه ترافیک سنگین باشد، این محور یک طرفه می ماند و بنا به وضعیت موجود آن را به حالت عادی برمی گردانیم.
 

ترافیک پرحجم و روان در جاده‌های ایلام

رئیس پلیس راه ایلام با اشاره به ترافیک پرحجم و روان در جاده‌های استان منتهی به مرز مهران از شرکت کنندگان همایش پیاده روی در جای جای استان خواست مراقب تردد خودروها باشد.
سرهنگ رضا همتی زاده گفت: با یک طرفه شدن مسیر مهران به سمت ایلام، ترافیک در این محور پرحجم و روان است که نیاز است افرادی که قصد پیاده روی از ایلام به طرف صالح آباد را دارند بیشتر مراقب باشند.
وی همچنین از شهروندان ایلامی خواست که از سفرهای غیر ضروری خود در مسیر زائران اربعین خودداری کنند.


چهار مجروح در اثر واژگونی محور سرابله - چهار مله در ایلام

رئیس پلیس راه ایلام همچنین از زخمی شدن چهار نفر در اثر واژگونی یک دستگاه خودرو ام وی ام در محور سرابله - چهار مله خبر داد.
سرهنگ همتی زاده گفت: یک فقره حادثه رانندگی ساعت یک دیشب در محور سرابله به سمت چهارمله اتفاق افتاد.
وی ادامه داد: در این حادثه یک دستگاه خودرو ام وی ام به علت عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب آلودگی از جاده منحرف و واژگون شد.
رئیس پلیس راه ایلام یادآور شد: در این حادثه چهار نفر از سرنشینان خودرو مجروح و روانه بیمارستان شدند.
مرز بین المللی مهران به دلیل برخورداری از امنیت و کوتاهی مسافت یکی از مرزهای پر تردد زائران به عتبات عالیات است به گونه ای که در ایام اربعین امسال بیش از 50 درصد زائران از این مرز به خاک عراق سفر کردند.

512 هزار نفر از زائران اربعین حسینی تا بعد از ظهر امروز از طریق مرز مهران وارد کشور شدند. با توجه به موج بازگشت زائران از طریق مرز بین المللی مهران هم اکنون حجم تردد در جاده های استان ایلام سنگین اما روان است و مسیر تردد زائران از مهران تا سه راهی سرابله یکطرفه شده است.
بر اساس تجربه سال های گذشته برآورد می شود حدود 60 درصد زائران ار طریق مرز مهران در 105 کیلومتری مرکز استان ایلام به عنوان کانون محوری تردد مرزی ایران وعراق به کشور بازگردند.
بیش از 50 درصد زائران از طریق مهران به کربلا معلی مشرف شدند.
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه