English

برنامه آموزشی برای واکنش سریع به حوادث در هلال احمر

یک برنامه بلند مدت آموزشی برای پاسخگویی موثر در مواقع حوادث و سوانح در جمعیت هلال احمر کشور و در قالب تیم های واکنش سریع از سال گذشته آغاز شده است.

 برنامه آموزشی برای واکنش سریع به حوادث در هلال احمر

به گزارش خبرگزاری موج، احمد سلطانی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران استان افزود: یک برنامه بلند مدت آموزشی برای پاسخگویی موثر در مواقع حوادث و سوانح در جمعیت هلال احمر کشور و در قالب تیم های واکنش سریع از سال گذشته آغاز شده است.
وی اظهار کرد: بر این اساس با ارائه این آموزش ها، تیم های واکنش سریع به رنجرهای امداد و نجات تبدیل می شوند که می توانند در لحظات طلایی نتیجه بهتری را کسب کنند.
سلطانی افزود: از اسفند سال گذشته که آموزش تیمهای واکنش سریع در کشور آغاز شده در بروز حوادثی مانند زلزله خراسان، سیل و سیلاب استانهای آذربایجان شرقی و غربی این تیم ها حضوری موثر داشتند.
وی بیان کرد: تیم های واکنش سریع تمامی تخصص ها را دارند و آموزش های لازم را نیز فرا می گیرند که در فاز اول این تیم ها در مراکز استان ها تشکیل شده اند و در فاز2 که پروژه بسیار سنگینی است و با توجه به خروجی مثبت این کار ، هم اکنون در سطح شعب نیز آموزشهای لازم برای 500 نفر در شهرستان های کشور به تعداد 50 شعبه آغاز شده است.
معاون برنامه ریزی و آموزشهای تخصصی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: در ارتباط با سازماندهی تیم های عملیاتی 13 رسته عملیاتی تعریف شده که هم زنان و هم مردان در آن حضور دارند تا در وقوع حوادث مختلف به یاری همنوعان خود می شتابند.
وی ابراز کرد: این سازمان تشکیل تیم واکنش سریع زنان را در دستور کار خود ندارد و در صورت موفقیت آمیز بودن تیم واکنش سریع مردان این مهم در فاز دوم به صورت موردی در تعدادی از شعبات جمعیت هلال احمر بر حسب نیاز انجام خواهد شد.
سلطانی خاطرنشان کرد: وقتی ساماندهی تیم های عملیاتی مطرح می شود باید به نیروی آموزش دیده، تجهیزات متناسب و هم برنامه عملیاتی توجه داشت که بر این اساس در حوزه تجهیزات در فاز اول 500 نفر در مراکز استان ها در قالب تیم های واکنش سریع تعریف شده تجهیز می شوند و در فاز دوم در شعبات را در بر می گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه