English

اصلاح طرح مبارزه با مواد مخدر

اجرای این بند نسبت به مرتکبان، متهمان و مجرمان قبل از لازم الاجرا شدن این ماده منوط به داشتن یکی از شرایط بندهای الف، ب یا پ است.

 اصلاح طرح مبارزه با مواد مخدر

به گزارش خبرگزاری موج، براساس این اصلاحیه در بند ت ماده واحده این طرح کلیه جرایم موضوع ماده 4 این قانون مشروط به اینکه بیش از 50 کیلوگرم باشد و مواد موضوع ماده 8 این قانون مشروط بر اینکه بیش از دو کیلوگرم باشد و در خصوص سایر جرایم موضوع ماده 8 در صورتی که بیش از 3 کیلوگرم باشد. اجرای این بند نسبت به مرتکبان، متهمان و مجرمان قبل از لازم الاجرا شدن این ماده منوط به داشتن یکی از شرایط بندهای الف، ب یا پ است.

پیش از این اصلاحیه به جای عبارت کلیه جرایم، عبارت «ساخت، تولید، توزیع، فروش و واردکردن مواد » وجود داشت که نمایندگان برای تامین نظر شورای نگهبان این اصلاح را انجام داد.

همچنین براساس تبصره بند ت در مورد جرایم موضوع این قانون که مجازات حبس بیش از 5 سال دارد در صورتی که حکم به حداقل مجازات قانونی صادر شود جز در مورد مصادیق تبصره ماده 38 مرتکب از تعلیق اجرای مجازات ازادی مشروط و سایر نهادهای ارفاقی به استثنای عفو مقام معظم رهبری مذکور در بند 11 اصل 110 قانون اساسی بهره‌مند نخواهد شد و در صورتی که حکم به مجازات بیش از حداقل مجازات قانونی صادر شود دادگاه می تواند برخی از مجازات حبس را پس از گذراندن حداقل مجازات قانونی به مدت 5 تا 10 سال تعلیق کند.

نمایندگان در این تبصره برای تامین نظر شورای نگهبان این اصلاح را انجام دادند که بعد از عبارت «نهادهای ارفاقی» عبارت«به استثنای عفو مقام معظم رهبری مذکور در بند 11 اصل 110 قانون اساسی» اضافه شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه