English

کاهش سن ابتلا به سرطان در کشور

پزشکان باید تلاش کنند قدرت باروری را در افراد جوان و مبتلا به سرطان حفظ کنند که خوشبختانه امروزه این امر در کشور ما امکانپذیر است.

کاهش سن ابتلا به سرطان در کشور

به گزارش خبرگزاری موج، مریم سادات حسینی، در آستانه برگزاری دومین کنگره بین المللی چالش‌های بالینی در مامایی، زنان و نازایی اظهارداشت: سال گذشته دوره اول این کنگره با حضور 18 سخنران خارجی برگزاری شد که امید است امسال حضور متخصصان داخلی و خارجی در این گردهمایی بزرگ علمی افزایش یابد.

وی افزود: چالش‌های حوزه مامایی و زنان محور اصلی این کنگره بوده که قرار است پزشکان ایرانی و خارجی در خصوص مباحث اصلی این حوزه‌ها به گفت و گو بپردازند.

به گفته حسینی؛ هم چنین قرار است در این کنگره مباحثی که متخصصان و ماماهای سراسر کشور در خصوص آن اتفاق نظر ندارند به بحث بپردازند تا بتوان به نتیجه علمی و صحیح دست پیدا کرد‌.

مدیر گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: در این گردهمایی علمی به مباحث مهمی از جمله طب مادر و جنین، هورمون درمانی، چالش های دوران بارداری، حفظ قدرت باروری در زنان مبتلا به سرطان و ... پرداخته شود.

وی با بیان اینکه سن ابتلا به سرطان در کشور کاهش یافته است، گفت: با توجه به این مساله پزشکان باید تلاش کنند قدرت باروری را در افراد جوان و مبتلا به سرطان حفظ کنند که خوشبختانه امروزه این امر در کشور ما امکانپذیر است.

حسینی پرداختن به مسایلی همچون بیماری‌های مقاربتی را از دیگر مباحث چالشی این کنگره دانست و خاطرنشان کرد: امروزه ابتلا به ویروس hpvیکی از شایع‌ترین بیماری مقاربتی و مهم‌ترین عامل بروز سرطان زنان است.

وی افزود: به همین دلیل پرداختن به روش های تشخیصی، درمانی و پیشگیری از این بیماری الزامی است. زگیل تناسلى از تظاهرات عفونت با ویروس HPV یا ویروس پاپیلوماى انسانى است. این ویروس انواع زیادى دارد که به دو دسته پر خطر و کم خطر تقسیم می‌شوند.

مدیر گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه نوع کم خطر باعث بروز زگیل تناسلى در ناحیه دستگاه تناسلى خارجى می‌شود، خاطرنشان کرد: بیشترین راه انتقال این بیماری تماس جنسی است ولى راه‌هاى انتقال دیگرى هم برای آن مطرح شده است.

وی یادآور شد: زگیل‌هاى تناسلى خارجى بسیار مسرى است و بیش از 70 درصد شرکاى جنسی در صورت تماس با فرد مبتلا دچار علائم می‌شود. در صورت ابتلا، ویروس براى مدت طولانى در بدن باقى می‌ماند ومی‌تواند مجددا عود کند.

حسینی در پایانبیان داشت: هدف از درمان، از بین بردن زگیل‌ها است که بسته به محل و تعداد زگیل‌ها و هزینه درمان متفاوت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی