English

علیرضا مقیسی:

علت اصلی مرگ و میر در ایران، بیماری قلبی و عروقی است

از تعداد مرگ و میر بیماران غیرواگیر، 46 درصد بیماری قلبی و عروقی، 13 درصد سرطان، چهار درصد بیماری‌های مزمن تنفسی و آسم و 2 درصد دیابت علت مرگ در کشور است.

علت اصلی مرگ و میر در ایران، بیماری قلبی و عروقی است

به گزارش خبرگزاری موج ، علیرضا مقیسی در خصوص طرح پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی در کشور گفت: بیماری‌های غیر واگیر که در راس آن بیماری قلبی و عروقی است یکی از مهم‌ترین مشکلات دنیای مدرن است. 80 درصد مرگ به دلیل بیماری‌های قلبی عروقی در کشورهای در حال توسعه اتفاق می‌افتد و در ایران 76 درصد از مرگ‌ها منتسب به چهار بیماری غیر واگیر است.

وی افزود: از تعداد مرگ و میر بیماران غیرواگیر، 46 درصد بیماری قلبی و عروقی، 13 درصد سرطان، چهار درصد بیماری‌های مزمن تنفسی و آسم و 2 درصد دیابت علت مرگ در کشور است.

مقیسی گفت: بیشترین علت مرگ در بیماران قلبی و عروقی فشار خون است و 27 درصد از جمعیت بزرگسال کشور فشار خون دارند. چاقی 23 درصد عامل بیماری است. 27 درصد افراد بالای 25 سال نیز دارای کلسترول هستند و مصرف سیگار روزانه در افراد بالای 18 سال به بالا حدود 14 درصد است که این عوامل از شیوع بیماری‌های قلبی و عروقی در کشور است.

وی در خصوص طرح پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی در کشور هم گفت: این طرح از سال 93 در وزارت بهداشت آغاز و مهر سال گذشته در کل کشور اجرا شد و در صدد گسترش کامل طرح در سراسر کشور تا پایان برنامه پنج ساله ششم هستیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی