English

اجرای قانون کسر خدمت فرزندان ایثارگران پادگان ها را خالی می کند

ابوالفضل حسن بیگی دبیر دوم فراکسیون ایثارگران گفت :موضوع کسر خدمت سربازی فرزندان ایثارگر در زمانی می تواند اجرا شود که ستاد کل نیروهای مسلح مازاد نیرو داشته باشد.

اجرای قانون کسر خدمت فرزندان ایثارگران پادگان ها را خالی می کند

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، این عضو کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با موج گفت : در اینجا دو بحث قابل طرح است. اول اینکه تمامی مسائل و موضوعات حوزه نظام وظیفه  زیر نظر ستاد کل نیروهای مسلح است و این فرمانده کل قوا است که باید در مورد آن نظر بدهند.به همین دلیل این قوانین باید به گونه ای تصویب شوند که دست ستاد نیروهای مسلح را نبندد.البته لازم به ذکر است که ستاد کل نیروهای مسلح با این قانون مخالفتی نداشته است زیرا اگر چنین بود شورای نگهبان قطعا با این قانون مخالفت می کرد.

اما موضوع دیگر این است که تدوین این قانون به گونه ای است که نیروهای مسلح این اختیار را دارد که بتواند در زمان نیاز، از سربازان استفاده بیشتری داشته باشد.

وی افزود :‌ ما با 15 کشور هم مرز هستیم و از سوی دیگر کشور آمریکا در بسیاری از کشورهای هم مرز ما نفوذ پیدا کرده و نیرو دارد. به همین دلیل ممکن است بخواهد برای امنیت ما مشکل ایجاد کند. در واقع ستاد کل نیروهای مسلح می تواند در زمان نیاز از همه نیروها استفاده کند و در زمانی که مازاد سرباز دارد فرزندان ایثارگر را در اولویت قرار دهد

 نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بعد از جنگ تحمیلی قانون متقن و محکمی در خصوص ایثارگران نوشته شده است، ادامه داد : طبق قانون افرادی که 6 ماه متوالی و یا 9 ماه متناوب در جبهه حضور داشته باشند، جزو ایثارگران به حساب می آیند. اما در قانون جدید یک ماه حضور در جبهه نیز فرد را در زمره ایثارگران قرار می دهد و اگر قرار باشد قانون کسر خدمت سربازی اعمال شود، نیروی زیادی را شامل می شود و این باعث می شود پادگان ها خالی از سرباز شود.در چنین مواردی امنیت کشور و نظام باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه تنها 1.8 مرزهای کشور بسته نیست و در بیشترین قسمت ها جاده های مرزی ساخته شده است و سربازان از این مرزها حفاظت می کنند، افزود : قانون معافیت سربازان ایثارگران بیش از این نیز اعمال می شد و ما جانبازان و ایثارگرانی داشته ایم که 4 فرزند آنها نیز معاف شده اند. اما این گروه از ایثارگران سابقه حضور طولانی در جبهه داشته اند و یا اینکه درصد جانبازی بالا داشته اند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • رزمنده

    ابوالفضل حسن بیگی
    سلام
    از عنوان شما پیداست که دبیر دوم فراکسیون ایثارگران در مجلس هستید. ولی مصاحبه شما درباره موضوع کسر خدمت سربازی فرزندان ایثارگر بیشتر به حرف های عضوی از ستاد کل نیروهای مسلح می خورد تا فراکسیونی که قرار است از رزمندگان و جانبازان دفاع نماید.
    از مصاحبه شما چیزی جز مخالفت با مصوبه مجلسی که در آن عضو هستی دستگیرمان نشد. شما خجالت نمی کشی که بجای دفاع از دستاورد خودت (مصوبه کسر خدمت سربازی فرزندان ایثارگر ) با آسمان و ریسمان بافتن از عضوی از اعضای ستاد کل که معلوم نیست چقدر در دفاع مقدس مایه گذاشته اند دفاع می کنی!
    راستی بد نیست مصاحبه هم فراکسیونی خودت (آقای نوروزی) را در روزنامه قانون (امروز 26/6/9) مطالعه کنی تا ببینی که چقدر مجیز گویی ات سخیف است.

  • محمد

    نماینده محترم بی سواد من که یک نظامی بازنشسته هستم امار را بهتر از تو می دانم کسری خدمت ایثار گران که تصویب شد شما کجا تشریف داشتید که حالا افاضه فضل می کنی برو دو واحد درس امار بخوان با تشکر

  • مهدي

    ايشون نماينده ستاد كل شدن و ديگه نماينده مردم نيست متاسفم براش

  • علي

    نماينده ضد قانون

  • رضا

    تو اگه نماینده بودی و چیزی سرت میشد میگفتی قانون باید اجرا بشه وهرموقع دیدین سرباز داره کم میاد قانون رو جمع کنن ...شما ک از امار خبری ندارید چرا اظهار نظر میکنید؟خود رییس جمهور و رهبر گفتن سریع برنامه ششم رو اجرا کنین...لطفا توی کاری که چیزی سر در نمیاری دخالت نکن...درضمن شما حامی ایثارگران نیستین بلکه دشمن ایثارگران هستین ...ما شمارو از دعای خودمون بی نصیب نمیزاریم ک بفهمی پدر ما بهترین روزای زندگیشونو صرف مملکت کردن و چه زجری کشیده ان

  • رض

    شما نماینده ایثارگران زجر کشیده اید یا نماینده ستاد ؟دعای پدر زجر کشیده ایثارگرم دنبالت تا ابد

  • احسان!!

    آخه وفتی رییس فراکسیون اقای نوروزی از حمایت همه جانبه خودش قدری کم نکرده تو به عنوان دبیر دوم چرا حرف میزنی اصلا؟؟تو از رییس فراکسیون بیشتر میفهمی ؟؟اصلا تو کجا بودی تا الان؟؟؟؟؟؟؟

  • نادان

    بند "د" ماده 88 قانون را جهت استفاده جناب آقای حسن بیگی یادآور می کنم
    د- متن زیر به‌عنوان بند (7) به انتهای ماده (45) قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب 29/7/1363 الحاق می‌شود:

    7- درصورت اذن فرماندهی کل قوا:

    - فرزندان رزمندگان با سابقه حضور در جبهه به ازای هرماه حضور یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه

    - فرزندان آزادگان به ازای هرماه اسارت یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه

    - فرزندان جانبازان به ازای هردرصد جانبازی یک ماه کسر خدمت از
    نظام وظیفه

    تبصره- بهره‌مندی فرزندان جانبازان بر اساس درصد جانبازی صادره از کمیسیون عالی پزشکی نیروهای مسلح یا بنیاد اقدام می‌گردد و در خصوص آموزش خدمت نظام وظیفه براساس مقررات ستاد کل نیروهای مسلح عمل می‌گردد.
    جناب حسن بیگی فرزند کسی را با یک ماه حضور در جبهه معاف نمی کننئ

  • ایثارگر

    آقای حسن بیکی تازه یادت اومده که این موارد رو توضیح بدی یکی با بچه ی خودت این کار رو بکنه راضی هستی که اینقدر بلا تکلیفی و استرس به فرزندت وارد کنه.
    آدم باید اول فکر کنه بعد تصمیم بگیره بعد سخنرانی کنه.

  • خود فروخته

    نمیشه که اون موقع که تصویب می کردید باید به این چیزاش فکر میکردید

  • ناشناس

    پس چرا اگر نیرو کم است باید برای اعزام به سربازی باید بیش از ۵ ماه در صف انتظار اعزام به خدمت قرار گیریم با این طولانی شدن صف عملا میشه گفت سربازی از زمان دریافت برگه اعزام بیش از ۲۴ برای یک جوان طول میکشه و عملا عمر جوانان هدر میره

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه