English

وزیر دادگستری:

هیچ‌کس نباید فکر کند برای حفظ نظام حق دارد ظلم کند

وزیر دادگستری بر ارتقای روابط هر چه بهتر و بیشتر قوای سه گانه و اهتمام جدی در خصوص تقویت بیشتر سازمان تعزیرات حکومتی تاکید کرد.

هیچ‌کس نباید فکر کند برای حفظ نظام حق دارد ظلم کند

به گزارش خبرگزاری موج، سیدعلیرضا آوایی در مراسم معارفه خود به عنوان وزیر دادگستری ضمن تقدیر از زحمات حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: از روسای قوای سه گانه سپاسگزارم که توفیق این خدمتگزاری را برای من فراهم کردند و امیدوارم با مدد الهی و همکاری همکارانم، بتوانیم گام مثبتی برداریم. امیدواریم وقتی مسئولیت‌مان در این جا تمام شد، خجالت نکشیم. این طور نباشد که بگویند فلانی آدم زبلی بود و بار خود را بست. خدا کند کسی موفق نشود این طور بار خود را ببندد. بار خود را طوری ببندیم که خداوند از ما می‌خواهد. ناگفته نماند در همه حکومت‌ها مسئولیت سنگین است، اما نه این طور که 300 هزار شهید طلب کار باشند.

وی با بیان اینکه کارها در وزارت دادگستری زیاد است، اما به گونه‌ای جا افتاده که می‌گویند وزیر دادگستری کار و مسئولیتی ندارد، گفت:  واقعیت این طور نیست و همین کارهایی که بر عهده دارد، اگر انجام شود کارهای بزرگی انجام می‌شود.

آوایی با بیان اینکه اولویت اول‌مان باید کمک به ارتقای روابط هر چه بهتر و بیشتر قوای سه‌گانه باشد تا کارها روان‌تر انجام شود و برنامه‌های کشور با سرعت پیش برود، اظهار کرد: گاهی اوقات یک سخن نه چندان پخته و یک اقدام کارشناسی نشده، بی‌مهری از روی غفلت، ارزیابی غیر دقیق، عصبانیت کنترل نشده استعداد آن را دارد که کشور را به هم بریزد و آرامش همه را به هم بزند و امید مردم را به یأس تبدیل و دشمنان کشور را شاد کند؛ لذا خداوند همه ما را برای حرف زدن‌ها و موضع‌گیرهای‌مان کمک کند. وضعیت به گونه ای است که به لحظه موضع گیری هایمان بازتاب بین المللی پیدا می‌کند؛ لذا همه مکلفیم برای خدا، مردم، کشور و صیانت از خون بچه‌های پاک نماز شب خوان، بچه‌های جانباز که جان می‌کنند تا شب‌ها 10 دقیقه بخوابند، دست همدیگر را بگیریم و مشکلات کشور را رفع کنیم و به هم روحیه بدهیم.

وی با بیان اینکه اولویت دیگرمان اهتمام جدی در خصوص سازمان تعزیرات حکومتی است، گفت: از زمانی که اسم این وزارتخانه مطرح شد، تنها چیزی که ذهنم را درگیر کرده این سازمان است؛ زیرا ضرورت وجود و اهمیت و تاثیر و فوایدش قابل انکار نیست؛ لذا باید تلاش کنیم ظلمی اتفاق نیفتد. ظلم عمر حکومت‌ها را کوتاه می‌کند و برکت را از بین می‌برد. هیچ‌کس نباید فکر کند که برای حفظ نظام جمهوری اسلامی حق دارد ظلم کند چراکه این طور نیست. اصلا نظام جمهوری اسلامی برای برچیدن ظلم آمده است و با تضییع حق مردم، کار پیش نمی‌رود.

وی  با تاکید بر اینکه باید تعزیرات هر روز بیشتر  تقویت شود و دقیق تر، با بهره علمی بیشتر و خداترسی بیشتر کار کند گفت: این احکامی که در تعزیرات و قوه قضائیه صادر می‌شود، برای مردم عادی نیست و گاهی اوقات خانواده‌هایی از محل همین احکام نابود می‌شوند. یکی از عوارض کارهای ما، عادی شدن مسائل است، در حالی که برای دیگران عادی نیست.

وی در پایان با اشاره به موضوع حقوق شهروندی و اینکه همه باید کمک کنیم حقی از مردم ضایع نشود، گفت:  بحث‌های مشترک در سه قوه بسیار است که اگر روی آنها تمرکز شود، فرصتی برای اختلاف پیدا نمی‌شود. دغدغه همه ما تولید، اشتغال و عزت کشور است و حیف است وقت‌مان صرف مسائلی غیر از این باشد. باید همه دست به دست هم دهیم تا بتوانیم در انجام وظایف خود موفق باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی