English

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خبر داد

احتمال تغییر ساعت ترافیک در نیمه دوم سال

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از احتمال تغییر ساعات ترافیکی برخی از مشاغل در جهت مدیریت و کنترل ترافیک با آغاز نیمه دوم سال خبر داد.

احتمال تغییر ساعت ترافیک در نیمه دوم سال

به گزارش خبرگزاری موج، نخستین جلسه ستاد هماهنگی استقبال از مهر شهر تهران با حضور حسینی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سردار مهماندار فرمانده راهور تهران بزرگ و جمعی از مدیران و مسئولان حوزه ترافیک روز گذشته برگزار شد که مازیار حسینی در حاشیه این جلسه اظهار داشت: با توجه به باز شدن مدارس و مراکز علمی در مهر ماه و به تبع آن افزایش بار ترافیکی؛ نیاز است تا برنامه ریزی های منسجم و هماهنگی در این باره با سازمان‌های متولی انجام شود. همچنین آنچه در نخستین جلسه هماهنگی ستاد استقبال از مهر مطرح شد، این بود که بتوانیم با هماهنگی و برنامه ریزی اصولی تبعات ترافیکی مهرماه را به حداقل برسانیم.

معاون شهردار تهران با اشاره به کوتاه شدن روزها و تغییر ساعات ترافیکی در نیمه دوم سال به عنوان دو عامل تاثیرگذار در ترافیک عصرگاهی در پایتخت گفت: تجربه نشان داده ترافیک در دو هفته اول مهرماه به نسبت سایر ماه‌های سال افزایش 20 تا 30 درصدی دارد که یکی از دلایل این ترافیک کوتاه شدن روز و به تبع آن ادغام ترافیک عصرگاهی و شبانگاهی با یکدیگر است.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی منسجم می تواند در مدیریت ترافیک اول مهرماه موثر باشد، تاکید کرد: یکی از تصمیماتی که در نخستین جلسه ستاد هماهنگی استقبال از مهر شهر تهران گرفته شد، این بود که با اخذ مجوز شورای ترافیک شهر تهران بتوانیم برای دو هفته اول مهرماه ساعات ترافیک برخی از مشاغل را تغییر دهیم. به عنوان مثال ساعت شروع کار ادارات دیرتر از مدارس انتخاب شود تا والدین بعد از رساندن فرزندانشان به مدرسه به محل کار خود بروند. البته این ایده نیاز به کارشناسی دارد و باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

حسینی با بیان اینکه اگر بخواهیم در ترافیک به نسبت سال های قبل تغییر انجام شود؛ باید ایده و طرح های ویژه ای ارائه شود؛ یادآور شد: تلاش داریم تا با هماهنگی هایی که انجام می دهیم تبعات افزایش بار ترافیکی مهرماه را به حداقل برسانیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به نقش شهروندان در کاهش بار ترافیکی مهرماه گفت: مدیران مدارس، انجمن اولیا و مربیان و آموزش و پرورش نیز باید در این زمینه همکاری های لازم را با مدیریت شهری تهران داشته باشند.

وی درباره فعالیت سرویس مدارس نیز توضیح داد: در خصوص نحوه فعالیت سرویس مدارس نیز به زودی جلسه ای با رئیس آموزش و پرورش شهر تهران برگزار خواهیم تا هماهنگی های مربوطه در این خصوص و اقدامات مربوط به سرویس مدارس زودتر از سال های گذشته انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی