English

قول مجلس و وزارت بهداشت در راستای پرداخت مطالبات داروخانه ها

دیناروند: طی دو ماه آینده وضعیت بهتر خواهد شد

رئیس سازمان غذا و دارو به کاهش هزینه های داروهای بیماران خاص طی ٤ سال گذشته اشاره کرد و گفت:کاهش هزینه‌های پرداخت درمان بیماران خاص و صعب العلاج که در گذشته ۴۵ درصد بوده و اکنون به ١١ درصد رسیده است.

دیناروند: طی دو ماه آینده وضعیت بهتر خواهد شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، رسول دیناروند  در نشست خبری با اصحاب رسانه به کاهش هزینه داروهای بیماران خاص اشاره  کرد و گفت: در حال حاضر ٤٠٠ تا   ٥٠٠ بیمارخاص و صعب العلاج در کشور وجود دارد، اما هزینه های دارویی آنها یک سوم هزینه های دارویی کشور از تشکیل می دهند.

اعتبارات سازمان غذا و دارو 15 درصد کاهش یافت

وی در ادامه با بیان  اینکه کاهش هزینه‌های پرداخت درمان بیماران خاص و صعب العلاج که در گذشته  ۴۵ درصد بوده و اکنون به ١١ درصد رسیده است، گفت:  در گذشته اعتبارات سازمان غذا و دارو ٢ هزار و ٤٠٠ میلیارد بوده که این رقم در سال جاری به  ٢ هزار و ١٠٠ میلیارد تومان رسیده است، در واقع باید گفت بودجه دولت و وزارت بهداشت با افزایش سه برابری رو به رو شده اما سازمان غذا و دارو شاهد  کاهش ١٥ درصد اعتبارات بود، اما هیچ فشاری به بیماران صعب العلاج وارد نشده است.

رییس سازمان غذا و دارو در ادامه با اشاره به مشکلاتی که در چهار سال اخیر در حوزه دارو وجود داشت، گفت: متاسفانه در گذشته با کمبود داروی مورد نیاز مردم مواجه بودیم که خوشبختانه اکنون این بحران فروکش کرد، البته مدعی نمی‌شویم که در حال حاضر همه مشکلات برطرف شده است.

کنترل قیمت تجهیزات پزشکی در کشور

دیناروند در ادامه به وضعیت تجهیزات پزشکی در کشور اشاره کرد و گفت: اکنون هزینه‌های لوازم مصرفی پزشکی به شدت کنترل شده است داروهای وارداتی و تجهیزات پزشکی وارداتی به طور میانگین و به ترتیب 25 و 35 درصد کاهش قیمت داشتند

صدور 20 پروانه بیوتکنولوژیک تولید داخل در کشور/  استفاده  85 درصد از بیماران MS‌ کشور از داروی ایرانی 

دیناروند در ادامه به داروهای‌های‌تک اشاره کرد و گفت: داروهای های‌تک عمدتا داروهای بیوتکنولوژیک هستند که سهم آنها در بازارهای دارویی به سرعت در حال افزایش است. تاکنون 20 پروانه بیوتکنولوژیک تولید داخل صادر کرده‌ایم و در این چهار سال 80 داروی جدید در این عرصه وارد بازار شده است که مشابه بعضی از آنها در دنیا محدود است. به عنوان مثال در حال حاضر 85 درصد از بیماران MS‌ کشور با داروی ایرانی درمان‌شان مدیریت می‌شود و داروهای همه آنها در حوزه داروهای های تک است. همچنین در طی این چهار سال به طور میانگین دو تا سه فرآورده جدید را تولید و وارد بازار کرده‌ایم.

افزایش 10 درصدی نرخ ارز طی چند ماه اخیر

رییس سازمان غذا و دارو در پاسخ به سوال دیگری درباره افزایش نرخ ارز و بحث اصلاح قیمت داروهای تولید داخل گفت: نرخ ارز در چند ماه اخیر بیش از 10 درصد افزایش پیدا کرده است البته سیاست ما در چهار سال اخیر این بود که تابع این شرایط نباشیم بلکه شرایط را به نفع خودمان تغییر دهیم بر همین اساس از صنایع دارویی هم درخواست کردیم که صبر داشته باشند و به ما کمک کنند. 

قول مجلس و وزارت بهداشت در راستای پرداخت مطالبات داروخانه ها/طی دو ماه آینده وضعیت بهتر خواهد شد

وی در پاسخ به سوالی درباره تاخیر در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها نیز گفت: وزیر بهداشت در این باره اعلام کردند که دولت و مجلس قول‌هایی را در این زمینه دادند که امیدواریم در دو ماه آینده اتفاقات خوبی بیفتد و مطمئنم که طی دو ماه آینده وضعیت بهتر خواهد شد.

کاهش 50 درصدی قاچاق  در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی و قاچاق تجهیزات آرایشی

رییس سازمان غذا و دارو در پاسخ به سوال دیگری درباره موضوع قاچاق در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی و قاچاق تجهیزات آرایشی مانند سولاریوم، گفت: دولت طی چهار سال گذشته تلاش‌های زیادی را برای مبارزه با قاچاق انجام داده، به طوری که می توان گفت میزان کل قاچاق 50 درصد کاهش یافته است. البته ما سال گذشته جلساتی را برای ساماندهی مکان‌هایی مانند آرایشگاه‌ها برگزار کردیم که اجرای آن به تعویق افتاد اما حتما باید این اقدامات انجام شود و در جاهایی که مظاهر قاچاق وجود دارد باید ورود پیدا کنیم.

عضویت سازمان غذا و دارو در پروتکل جهانی بازرسی و نظارت دارو 

به گفته رییس سازمان غذا و دارو، ما بزودی به عضویت پروتکل جهانی بازرسی و نظارت دارو در می‌آییم که 10 سال برای عضویت در آن تلاش کرده‌ایم و اگر این اتفاق بیفتد نظارت‌هایمان جنبه بین‌المللی پیدا می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی