English

کاهش محسوس دما در برخی نقاط کشور

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از کاهش ۲ تا ۶ درجه‌ای دما در سواحل خزر و شمال شرق کشور طی روزهای آینده خبر داد.

کاهش محسوس دما در برخی نقاط کشور

به گزارش خبرگزاری موج، احد وظیفه اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، امروز (چهارشنبه ۱۸ مرداد)، در غالب مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی همراه با ماندگاری هوای گرم پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: ازبعدازظهر روز پنجشنبه (۱۹ مرداد) با نفوذ جریان‌های خنک شمالی در شمال غرب و استان‌های ساحلی دریای خزر و روزجمعه(۲۰ مرداد) در شمال شرق کشور کاهش ۲ تا ۶ درجه دما رخ خواهد داد. این وضعیت بعدازظهر روز پنجشنبه با وزش باد، افزایش ابر و بارش پراکنده در بخش‌های شمالی استان‌های آذربایجان شرقی وغربی، اردبیل و رگبار و رعد و برق در گیلان و مازندران همراه خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: در روز جمعه (۲۰ مرداد) در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و مناطقی از گیلان، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی ابرناکی، رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وقوع گرد و غبار در برخی مناطق کشور

به گفته وظیفه، بعدازظهر روز پنجشنبه در مناطقی از جنوب شرق کشور در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان نیز افزایش ابر و رگبار پراکنده باران دور ازانتظار نیست. امروز نیز در نوار شرقی کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در منطقه زابل گاهی با گرد و خاک همراه خواهد بود. همچنین روزهای پنجشنبه وجمعه بر شدت وزش باد و گرد و خاک در این منطقه افزوده می‌شود.

وی افزود: دریای خزر در روز جمعه مواج خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی اظهار کرد: تهران در روز پنجشنبه (۱۹ مرداد)، صاف در بعدازظهر نیمه ابری، گاهی همراه وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۳۶ و ۲۴ درجه سانتیگراد و در روز جمعه (۲۰ مرداد)، کمی ابری تا نیمه ابری گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۳۶ و ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه