English

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو خبر داد:

خط یک مترو از امشب شبانه‌روزی می‌شود

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو با بیان اینکه از امشب ایستگاه دروازه دولت شبانه‌روزی می‌شود، گفت: مسافران فرودگاه امام خمینی (ره) می‌توانند از این ایستگاه وارد خط 1 شده و به فرودگاه امام خمینی (ره) دسترسی پیدا کنند.

خط یک مترو از امشب شبانه‌روزی می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، احمدی بافنده صبح امروز در نشست خبری با بیان اینکه پس از افتتاح ایستگاه مترو فرودگاه امام خمینی (ره) باید مسیرهای دسترسی به این فرودگاه را از طریق شبکه حمل و نقل عمومی تسهیل می‌کردیم، گفت: در حالت عادی قطارهای خط یک از ساعت 5:30 تا 23:30 فعال هستند ولی از امشب با 24 ساعته شدن فعالیت ایستگاه دروازه دولت، مسافران می‌توانند از ایستگاه مترو دروازه دولت به ایستگاه شهر آفتاب منتقل شده و از آنجا نیز به فرودگاه امام خمینی (ره) بروند.

وی افزود: زمان سفر از شهر آفتاب تا فرودگاه امام خمینی (ره) 40 دقیقه است و مسافران فرودگاه می‌توانند با صرف 40 دقیقه به فرودگاه برسند.

بهای بلیت متروی فرودگاه امام خمینی (ره) فعلا 800 تومان است

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل آماده نبودن قطارهای ویژه فرودگاه امام خمینی (ره) از دو رام قطار در این خط استفاده کرده‌ایم، گفت: در روزهای اخیر اخباری مبنی بر اینکه بلیت خط فرودگاه امام خمینی (ره) 6 تا 10 هزار تومان است منتشر شده اما باید اعلام کنم که هنوز این مبلغ به شرکت بهره‌برداری ابلاغ نشده و ما بهای بلیت 800 تومانی قطارهای تهران – کرج را از مسافران اخذ می‌کنیم.

احمدی‌بافنده با اشاره به حواشی نامگذاری این خط به نام خط 8 گفت: مستحضرید که طی سال‌های اخیر اسامی خطوط و ایستگاه‌ها تغییر کرده است و به دلیل توالی در افتتاح از این شماره استفاده شده است.

وی با بیان اینکه با افتتاح این خط علاوه بر ساکنان شهرک فرودگاهی، ساکنان اسلامشهر، چهاردانگه، نسیم‌شهر، واوان، صباشهر و... که حدود 2 میلیون نفر می‌شوند نیز می‌توانند از این خط استفاده کنند، تصریح کرد: 10 هزار نفر در شهر فرودگاهی فعالیت می‌کنند که می‌توانند با استفاده از مترو سهم زیادی در کاهش آلودگی هوا داشته باشند.

به گفته مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو، 20 درصد کل خودروهایی که وارد تهران می‌شوند از سمت اتوبان تهران – قم هستند که با افتتاح مترو می‌توان شاهد تسهیل در تردد خودروها نیز بود.

احمدی‌بافنده با بیان اینکه از امشب ایستگاه دروازه دولت شبانه‌روزی می‌شود، گفت: سعی کردیم ایستگاهی را انتخاب کنیم که علاوه بر آنکه در مرکز شهر باشد و دسترسی عموم به آن راحت‌تر باشد، ایستگاهی را انتخاب کنیم که از سایر مدهای حمل و نقل همچون بی‌آرتی و تاکسی نیز بهره ببرد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو در پاسخ به این سوال که بار مسافران چگونه خواهد بود، افزود: مسافران بار محدودی را می‌توانند در سفرهای خارجی داشته باشند که باید اعلام کنم بار برخی از این مسافران از مسافرانی که وارد ایستگاه دروازه دولت یا 15 خرداد در روز می‌شوند، کمتر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی