English

مروری بر سوابق ۷ کاندیدای شهرداری تهران

صبح امروز در جلسه منتخبان شورای شهر پنجم 7گزینه نهایی شهرداری تهران از 24 گزینه پیشنهادی انتخاب شدند که در ذیل چکیده‌ای از سوابق آنها را می خوانید.

مروری بر سوابق 7 کاندیدای شهرداری تهران

به گزارش خبرگزاری موج، صبح امروز 7 گزینه نهایی کاندیداتوری شهرداری تهران انتخاب شدند که رزومه این افراد را به ترتیب بیشترین آرا کسب شده به شرح ذیل می خوانید:

 

1- محمدعلی نجفی:(21 رأی)

متولد 1330 و 66 ساله است، او در کارنامه خود ریاست بر وزارتخانه آموزش و پرورش را دارد و حتی از سوی کابینه دولت روحانی به عنوان وزیر آموزش وپرورش به مجلس معرفی شد اما نتوانست نظر نیمی از اعضای مجلس را به خود جلب کند و مدتی نیز سرپرستی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را برعهده داشت.

نجفی همچنین عضو شورای شهر سوم نیز بود و در سال ۱۳۹۲ به دنبال انتصابش به عنوان معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی از این سمت استعفا داد. در کارنامه مدیریت وی همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر فرهنگ و آموزش عالی و..به چشم می‌خورد.

 

2- حسین مرعشی:(20 رأی)

متولد  ۱۳۳۷، رفسنجان است. او نمایندهٔ دوره‌های پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی بوده و دایره مسئولیت‌های او از جهاد سازندگی شروع و به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ختم شده است. مرعشی در کارنامهٔ فعالیت‌های خود، استانداری کرمان، ریاست دفتر هاشمی رفسنجانی در دوره ریاست جمهوری وی و ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را نیز در دوره اصلاحات دارد و در حال حاضر نیز از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب و سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی است.

 

3- الهه کولایی:(16 رأی)

متولد 1335 و 61ساله است، او در سوابق خود محقق، نویسنده و استاد علوم سیاسی دانشکده حقوق وعلوم سیاسی دانشگاه تهران، عضو شورای مرکزی و نیز دفتر سیاسی جبهه مشارکت ایران اسلامی، عضو شورای هماهنگی مجمع زنان اصلاح‌طلب است. وی همچنین نماینده مجلس ششم را داراست.

 

4- محمدعلی افشانی:(14 رأی)

سیاستمدار اصلاح طلب، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و استاندار فارس در دولت یازدهم است. وی معاون سابق وزیر آموزش و پرورش و رئیس سابق سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بوده است. در سابقه افشانی معاونت استانداری استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و سمنان نیز به چشم می‌خورد.

 

5- حبیب الله بی طرف:(12رأی)

متولد 1335 در یزد است،  سیاست‌مدار، مدرس دانشکده فنی دانشگاه تهران و مدیر ارشد اجرایی است که هم‌اکنون به عنوان معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت ایران و رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران فعالیت می‌کند.

 

6- محمد شریعتمداری:(11رأی)

معاون سابق اجرایی روحانی در دولت یازدهم، جانشین رئیس‌جمهور در شورای عالی ایرانیان خارج از کشور، شورای عالی فضایی و شورای استاندارد و تحقیقات صنعتی  و وزیر  بازرگانی دولت اصلاحات و رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در سال 96 است.

 

7- محسن مهرعلیزاده: (9رأی)

معاون رئیس دولت اصلاحات، رئیس فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و عضو هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش است. وی در دولت اول اصلاحات استاندار خراسان و در دولت دوم اصلاحات نیز رئیس سازمان تربیت بدنی شد.

 این ۷ نامزد نهایی، ۲ هفته وقت دارند برنامه‌های خود را به منتخبان شورای شهر تهران ارائه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی