English

محیط زیست باید درباره جانمایی سایت امحا پسماند ویژه اصفهان پاسخگو باشد

فرماندار شهرستان اصفهان گفت: جانمایی سایت امحای پسماند ویژه در شورای توسعه و برنامه ریزی استان مصوب شده و اداره کل محیط زیست این استان باید در مورد آلاینده بودن ومشکلات احتمالی آن پاسخگو باشد.

محیط زیست باید درباره جانمایی سایت امحا پسماند ویژه اصفهان پاسخگو باشد

به گزارش خبرگزاری موج، احمد رضوانی روز یکشنبه در جلسه جانمایی سایت امحای پسماند ویژه اظهار کرد: اداره های محیط زیست، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و بهداشت و درمان در باره جانمایی این سایت نظر مثبت و کارشناسی خود را ابراز کرده اند.
وی با بیان اینکه نظر مسوولان باید بصورت علمی و کارشناسی ارائه شود افزود: مسئولان اداری نباید نسبت به مسایل و موضوع های مختلف بصورت احساسی و سلیقه ای اظهار نظر کنند.
رضوانی با اشاره به اعتراض تعدادی از بخشداران شهرستان اصفهان در مورد جانمایی سایت امحا پسماند ویژه اصفهان گفت: اعتراض در این باره باید بصورت کارشناسی، تخصصی و مستدل ارائه شود.
وی گفت: اداره کل محیط زیست باید در مورد آلایندگی این سایت و خطرات احتمالی آن برای این منطقه پاسخگو باشد .
فرماندار اصفهان افزود: در صورتیکه این سایت بر روی قنات قرار گرفته باشد و یا آلایندگی در پی داشته باشد باید جابه جا شود.
وی گفت: کارهای مطالعاتی برای جانمایی این سایت از سال 87 شروع شده و شرکت هایی هم برای انجام این کار اعلام آمادگی کرده اند.
رضوانی با اشاره به وضعیت خاص و مشکلات اهالی منطقه شرق اصفهان گفت: دولت و نظام اسلامی باید برای حل مشکلات این مناطق برنامه ویژه ای داشته باشد.
وی با بیان اینکه نتایج این جلسه و دلایل مثبت و منفی جانمایی سایت را به استاندار و معاون عمرانی استاندار اصفهان اطلاع خواهم داد گفت: در صورتیکه نتوانیم در این جلسه تصمیم گیری کنیم و به نتیجه نهایی برسیم، تصمیم گیری نهایی را به نظر کارشناسی مرکز استان خواهیم سپرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان هم در این جلسه با بیان اینکه همه دستگاه های متولی نظر و موافقت خود را برای جانمایی این سایت اعلام کردند گفت:این سازمان با مطالعات کافی نسبت به مکان یابی این محل اقدام کرده است.
حمید ظهرابی با بیان اینکه این مکان برای دفن پسماند ویژه از شرایط لازم برخوردار است افزود: دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان مشاور سازمان محیط زیست کشور چندین نقطه را انتخاب کرده و چندین جلسه را در این زمینه برگزار کرد و در نهایت به این نقاط رسید.
وی با اشاره به دلایل انتخاب و جانمایی این مکان افزود: فاصله از مراکز مسکونی، فاصله از منابع آب، جهت وزش باد، عمق آب های زیرزمینی، جنس خاک، بافت خاک و مسائل اقتصادی از مهترین این دلایل محسوب می شود.
ظهرابی با بیان اینکه سازمان محیط زیست این مکان را سال 89 و بر اساس قانون در کارگروه مدیریت پسماند مصوب و انتخاب کرد گفت: این مکان کمترین آثار و تبعات ممکن را می تواند به دنبال داشته باشد.
وی با بیان اینکه بیشتر پسماندهای نمکی و املاح قابلیت بازیافت را ندارد گفت: پسماندهایی که هیچگونه قابلیتی برای بازیافت و استفاده مجدد را نداشته باشند، دفن می شوند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان افزود: شیوه دفن پسماندها متناسب با نوع آنها و اثراتی که بدنبال دارد، متفاوت است.
وی با بیان اینکه نباید مسایل را بصورت احساسی بیان کنیم گفت: شهرداران فقط در محدوده و حوزه شهری می توانند اظهار نظر کنند و اظهار نظر خارج از این محدوده بر عهده بخشداران است.
جلسه جانمایی سایت امحا پسماند ویژه در دو مکان پیشنهاد سایت ورتون و نصرآباد با حضور معاون استاندار و فرماندار اصفهان در دفتر فرماندار تشکیل شد.
پسماندهای ویژه؛ به کلیه پسماندهایی گفته می شود که به دلیل بالا بودن حداقل یکی از خواص خطرناک از قبیل سمی بودن، بیماری زایی، قابلیت انفجار یا اشتعال، خورندگی و مشابه آن به مراقبت ویژه نیاز داشته باشد.
پسماندهای ویژه خانگی که زیرمجموعه ای از پسماندهای خطرناک است به مواد زاید جامدی اتلاق می شود که بالقوه خطرناک بوده یا برای سلامتی انسان و سایر موجودات ایجاد خطر می کند. از مشخصه های این نوع پسماند می توان به مواردی مانند قابلیت انفجار، خورنده بودن، تیز و برنده و سمی بودن، اشاره کرد.
باتری، لامپ های کم مصرف، انواع شوینده ها و ظروف محتوی آنها، قوطی های اسپری، کلیه اجسام تیز و برنده از جمله این نوع پسماندهاست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی