English

در گفتگو با موج عنوان شد

تداوم گرد و خاک در پنج استان کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم گرد و خاک در پنج استان کشور خبر داد و گفت: طی سه روز آینده در بعضی ساعات با افزایش سرعت وزش باد در مناطق جنوبی سمنان، شرق اصفهان، قم، مرکزی و قزوین پدیده گرد و غبار پیش‌بینی می‌شود.

تداوم گرد و خاک در پنج استان کشور

احد وظیفه  در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج  درباره وضعیت هوای کشور طی سه روز آینده اظهار داشت: براساس پیش بینی های صورت گرفته از سوی سازمان هواشناسی کشور، موج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور طی امروز گذر خواهد کرد و با تقویت جریان‌های شمالی و نفوذ هوای خنک به سواحل دریای خزر، دمای هوا در استان‌های ساحلی دریای خزر کاهش نسبی خواهد یافت.

دریای خزر بارانی خواهد شد

وی در ادامه با بیان اینکه طی امروز در این مناطق ابرناکی و بارش باران پیش‌بینی می‌شود همچنین دریای خزر مواج خواهد بود. افزون بر این در مناطقی از شمال غرب، ارتفاعات البرز و استان خراسان شمالی به ویژه در ساعات بعدازظهر رشد ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، گفت: فردا در استان‌های ساحلی دریای خزر به‌ویژه سواحل غربی و مرکزی خزر ابرناکی و بارش پراکنده باران ادامه خواهد داشت، همچنین در مناطقی از شمال غرب و شمال شرق کشور طی فردا افزایش ابر و رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه با اشاره به اینکه در ساعات بعدازظهر روز دوشنبه (۱۹ تیرماه) در برخی نقاط به‌ویژه ارتفاعات استان‌های شمالی، ارتفاعات البرز، استان اردبیل و آذربایجان شرقی افزایش ابر و بارش پراکنده باران همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: طی امروز و فردا به دلیل نفوذ جریان‌های مرطوب جنوبی در مناطقی از جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان در بعدازظهر رشد ابر، رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود همچنین طی این مدت سواحل شرقی دریای عمان مواج خواهد بود.

پدیده گرد و غبار در 5 استان

وی با اشاره به اینکه طی سه روز آینده در شمال شرق و شرق کشور گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می شود، گفت: در برخی نقاط به‌ویژه در زابل وزش باد با گرد و خاک همراه خواهد بود. افزون بر این طی سه روز آینده در بعضی ساعات با افزایش سرعت وزش باد در مناطق جنوبی سمنان، شرق اصفهان، قم، مرکزی و قزوین پدیده گرد و غبار پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، با افزایش سرعت باد در کشور عراق و مناطقی از جنوب غرب کشور در روز دوشنبه در استان‌های ایلام، خوزستان و بوشهر، پدیده گرد و خاک دور از انتظار نخواهد بود.

وظیفه به وضعیت هوای پایتخت طی دو روز آینده اشاره کرد و گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری، گاهی همراه وزش باد، در بعدازظهر همراه با افزایش ابر و افزایش باد با حداکثر و حداقل دمای ۳۹ و ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود همچنین تهران در روز دوشنبه کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی همراه با وزش باد، در بعدازظهر همراه با افزایش باد با حداکثر و حداقل دمای ۴۰ و ۲۹ درجه سانتیگراد خواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه