English

وزیر کشور خبر داد

اقدام قاچاقچیان به پولشویی از طریق سیستم های مالی مختلف/ پولهای هنگفتی از قاچاق مواد مخدر و روانگردان بدست آمد

وزیر کشور با بیان اینکه قاچاقچیان و گروه های جنایی به طور همزمان اقدام به پولشویی و درآمدهای غیر قانونی از طریق سیستم های مالی مختلف نیز می کنند، گفت: پول های هنگفت به دست آماده از طریق پولشویی در آمدهای حاصل از جرائم سازمان یافته فراملیتی بویژه قاچاق مواد مخدر و روانگردان می توانند مستقیما با إیجاد فساد در جامعه در فرأیندهای مهم اجتماعی نیز تأثیر گذار است.

اقدام قاچاقچیان به پولشویی از طریق سیستم های مالی مختلف/ پولهای هنگفتی از قاچاق مواد مخدر و روانگردان بدست آمد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، رحمانی فضلی وزیر کشور و دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در مراسم روز جهانی مبارزه  مواد مخدر به شعار امسال اشاره کرد و گفت: شعار امسال دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل در سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر عبارات است از اول گوش کن! گوش کردن به جوانان گام نخست در کمک به رشد سالم و أیمن آنهاست. 

وی در ادامه بابیان اینکه جرایم سازمان یافته صلح و امنیت إنسان ها را در اقصی نقاط جهان به خطر انداخته و موجب نقض حقوق بشر شده است، گفت: زمینه های لازم برای توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، و مدنی در جوامع بشری را در سراسر جهان تحت الشُعَاع قرار داده و به مخاطره انداخته است.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه جرایم سازمان یافته فراملیتی در أشکال مختلفی همچون قاچاق مواد مخدر، قاچاق سلاح و إنسان  و ... ظهور و بروز پیدا می کنند. قاچاقچیان و گروه های جنایی به طور همزمان اقدام به پولشویی و درآمدهای غیر قانونی از طریق سیستم های مالی مختلف نیز می کنند. پول های هنگفت به دست آمده از طریق پولشویی در آمدهای حاصل از جرائم سازمان یافته فراملیتی بویژه قاچاق مواد مخدر و روانگردان می توانند مستقیما با إیجاد فساد در جامعه در فرأیندهای مهم اجتماعی نیز تأثیر گذار است. 

وی در ادامه به عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر طَی چهار سال گذشته در مقایسه با سال های٨٨ تا ٩١ إظهار داشت: طَی دوره چهار ساله و به منظور کاهش ورود و دسترسی به مواد مخدر و روانگردان ها نسبت به اجرای ٨ هزار و ٨٨٠ عملیات و درگیری مسلحانه با قاچاقچیان و انهدام بیش از ١١ هزار باند و گروه های مواد مخدر اقدام و بیش از ٢هزار و ٥٠٠ تم انواع مواد مخدر و روانگردان کشف شده است. 

وزیر کشور با اشاره به اینکه در حوزه درمان و کاهش آسیب اعتیاد و به منظور کاهش نرخ شیوه اعتیاد در کشور نسبت به پذیرش سالانه بیش از ٧٨٥ هزار نَفَر از متقاضیان درمان در بیش از ٨ هزارو ١٠٠ مرکز مجاز درمان و کاهش آسیب اعتیاد اقدام شده است، گفت: همچنین نسبت به ساماندهی بیش از ٨٦ هزار نَفَر از معتادان متجاهر در ١٨ مرکز نگهداری ، درمان و کاهش آسیب موضوع ماده ١٦ قانون در سراسر کشور با افزایش ١٧٤ درصدی نسبت به دوره قبل اقدام لازم صورت پذیرفته است.

رحمانی فضلی به شهدا مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: ٣ هزارو ٧٠٠ شهید و دلاوری های ١٢ هزار جانباز عرصه مبارزه با مواد مخدر را تقدیر می کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه