English

مدیرکل دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد

شیوه نامه ای برای جلوگیری از فرار مغزها

مدیرکل دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی ضمن اشاره به فرایند جذب نخبگان در دانشگاه آزاد، بر ضرورت تهیه شیوه‌نامه مشخصی برای جذب نیروهای نخبه تاکید کرد.

شیوه نامه ای برای جلوگیری از فرار مغزها
به گزارش خبرگزاری موج، داوود ثمری با بیان اینکه ایجاد شبکه علمی نخبگان برای جذب افراد نخبه، جزو سیاست‌های قطعی دانشگاه آزاد است، اظهار کرد: بر اساس آیین‌نامه مشخصی نسبت به جذب نیروهای نخبه در دانشگاه آزاد اسلامی اقدام خواهد شد.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی افزود: فرایند جذب نخبگان شامل چهار مرحله شناسایی، جذب، حمایت و نگهداشت نخبگان می‌شود. البته دولت برای این مساله قانونی را مصوب کرده و در دستگاه‌های دولتی این مباحث را برای جذب نخبگان داریم.

وی با بیان اینکه هر کدام از این چهار مرحله باید فرایندهایی داشته باشند، گفت: باید فرایندهایی مشخص شود که پس از شناسایی و جذب افراد نخبه، بتوانیم آنها را مورد حمایت قرار دهیم و مانع فرار مغزها شویم.

ثمری با تاکید بر اینکه اگر دانشگاه روی این چهار مرحله متمرکز شود می‌تواند موفق باشد، تصریح کرد: نخبگان مشمول سه جامعه دانشجویی (بیشتر دانشجویان تحصیلات تکمیلی)، جامعه دانش‌آموختگان و جامعه اعضای هیات علمی هستند که می‌توانیم از میان این گروه‌ها نخبگان را شناسایی کنیم و حمایت‌های ویژه‌ای را برای هر سه دسته در دستور کار قرار دهیم.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی افزود: برخی می‌توانند به عنوان هیات علمی جذب شوند، برخی را می‌توانیم در شرکت‌های دانش‌بنیان ساماندهی کنیم و برخی دیگر را نیز می‌توانیم در مراکز تحقیقاتی تحت پوشش دانشگاه آزاد به خدمت بگیریم.

وی تاکید کرد: اما همه این نکات نیازمند یک نظام‌نامه و شیوه‌نامه است که بر اساس آن افراد را جذب و حمایت کنیم. البته زمانی که شرایط نخبگی افراد احراز شد، می‌توان در خصوص نوع حمایت‌ها تصمیم گرفت.

ثمری با بیان اینکه فاز اول شبکه علمی نخبگان می‌تواند ایجاد وبگاهی برای ثبت‌نام باشد، گفت: پس از ثبت‌نام افراد در وبگاه مذکور، دانشگاه شرایط نخبگی ثبت‌نام کنندگان را بررسی کرده و نخبگان را شناسایی می‌کند و پس از آن نحوه اعطای حمایت‌ها مشخص می‌شود.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه فرایند اجرایی این چهار مرحله تحت قالب شیوه‌نامه باید تنظیم شود، افزود: نخبگان می‌توانند تاثیر مثبتی را در بهبود فرایند دانشگاه و پیشبرد اهداف دانشگاه داشته باشند.

وی تاکید کرد: اگر نخبگان ساماندهی شوند و در مدار تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی دانشگاه قرار گیرند، قطعا با استفاده از پیشنهادات این افراد می‌توان وضعیت موجود را به نقطه قابل قبولی در نظام علم وفناوری در دانشگاه آزاد رساند.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    نخبگان دانشگاه آزاد چه؟ خانه نشین شوند یا بروند؟ نخبگان خود را شناسایی و دریابید.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه