English

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش:

به دنبال تربیت رحمانی دانش آموزان مبتنی بر قرآن هستیم

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تربیت قرآنی رحمانی، پرهیز از نخبه پروری و احترام و اعتماد مطلق به معلمان را از رویکرد های مهم این معاونت عنوان کرد.

به دنبال تربیت رحمانی دانش آموزان مبتنی بر قرآن هستیم

به گزارش خبرگزاری موج، رضوان حکیم زاده در همایش تجلیل از منتخبین طرح و برنامه های دوره آموزش ابتدایی خراسان رضوی در مشهد گفت: ما به دنبال تربیت رحمانی مبتنی بر قرآن هستیم، هدفمان آموزش ظاهر قرآن نیست باید به آموزش اصیل قرآن و تربیت رحمانی پرداخته شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیرآموزش و پرورش گفت: اولین رویکرد من که خیلی بران تاکید می کنم تربیت قرآنی رحمانی است که اخلاق مداری اولین الزام این نوع تربیت است.

وی با بیان این که مخالف ورود مدارس تیزهوشان به متوسطه اول هستیم، گفت: رویکرد دیگر ما در آموزش ابتدایی پرهیز از نخبه پروری است معتقدیم بچه ها درکنار هم یاد می گیرند.

حکیم زاده با تاکید بر این که شرکت در آزمون تیزهوشان برای دانش آموزان مضر است،  گفت: دانش آموزانی که در این نوع آزمون ها قبول می شوند بعضا در دوارن آتی زندگی خود دچار بحران می شوند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش احترام و اعتماد مطلق برای معلمان به ویژه معلمان آموزش ابتدایی را رویکرد دیگر این حوزه دانست وافزود: تصمیم گرفتیم اجازه ندهیم از حوزه فعالیت شما توسط دیگران سوء استفاده شود. هر برنامه ای که برای ما بودجه تصویب نکنند هرچه قدر هم عالی باشدکنارش می گذاریم.

وی با اشاره به اینکه ارزشیابی توصیفی ایده مترقی است، اظهارکرد: این ایده الزامات خاص خود را دارد و باید امکانات آن فراهم شود. ارزشیابی توصیفی در کلاس چهل نفره درست انجام نمی شود. این روش باید اصلاح شود.

حکیم زاده از اجرای طرح کارآمد در دوره ابتدایی خبر داد وگفت: دراین طرح مدیران با همفکری معلمان نیازهای خود را تشخیص می دهند و واگذاری برنامه ریزی به داخل مدارس و تمرکز زدایی از ویژگی های این طرح در دوره ابتدایی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه