English

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد

هشدار درباره گسترش ۴ آسیب اجتماعی در کشور

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با هشدار درباره گسترش آسیب‌های اجتماعی در کشور، گفت: لازم است وزارت کشور به صورت عملی به موضوع رفع معضل آسیب‌های اجتماعی ورود کند.

هشدار درباره گسترش 4 آسیب اجتماعی در کشور

به گزارش خبرگزاری موج، محمد وحدتی هلان با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور، اظهار داشت: واقعیت آن است که اگر تلاشی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی صورت نگیرد این معضلات روز به روز افزایش بیشتری پیدا می‌کند و در سال‌های آینده جامعه را با خطرات جدی‌تری مواجه خواهد کرد.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه اقداماتی از سوی وزارت کشور یا نهادهایی همچون سازمان بهزیستی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی صورت می‌گیرد، اما بدون تردید این اقدامات ناکافی است، چراکه همچنان شاهد این معضلات هستیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معضل آسیب‌های اجتماعی در کشور ملموس است، تصریح کرد: اعتیاد، حاشیه‌نشینی، بزهکاری و طلاق از جمله آسیب‌های اجتماعی است که در کشور با بحران روبه‌رو است و باید برای ریشه‌کن کردن آن خیز بزرگی در حوزه فرهنگ‌سازی و آگاه کردن مردم برداشته شود.

وی یادآور شد: از سوی دیگر رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما نیز نقش بی‌بدیلی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند، موضوعی که با وجود کارشناسان همچنان با بی‌توجهی روبه‌رو شده و اقدامی برای افزایش فرهنگ‌سازی بین مردم صورت نمی‌گیرد.

وحدتی هلان با تأکید بر اینکه لازم است وزارت کشور به صورت عملی وارد رفع معضل کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد، توضیح داد: باید افرادی به کار گرفته شوند که رفع آسیب‌های اجتماعی از جمله دغدغه‌های اصلی آنها به شمار رود تا دلسوزانه به فکر راهکاری برای آن باشند.

وی تأکید کرد: در بودجه 96 و برنامه ششم توسعه، اعتبارات مناسبی از سوی مجلس برای رفع معضل حاشیه‌نشینی و کاهش دیگر آسیب‌های اجتماعی در نظر گرفته شد که می‌طلبد با استفاده از این فرصت، زمینه برای رفع این معضلات فراهم شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از سوی دیگر نباید از این نکته غافل شد که آسیب‌های اجتماعی هزینه زیادی به جامعه تحمیل می‌کنند، در حالی که تلاش برای پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری برای جلوگیری از هزینه‌های آن است که باید برای داشتن جامعه‌ای سالم و پویا مورد توجه قرار گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه