English

رئیس اداره سلامت جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت:

سه میلیون زوج نابارور در ایران حضور دارند

رئیس اداره سلامت جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت از وجود سه میلیون زوج نابارور در ایران خبر داد.

سه میلیون زوج نابارور در ایران حضور دارند

به گزارش خبرگزاری موج، محمد اسلامی پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری با موضوع «جمعیت، تک فرزندی، کاهش سقط های القایی و تبیین علل ادراک شده طلاق در ایران» اظهار کرد: براساس سرشماری سال ۱۳۹۵، 15 میلیون خانوار در کشور داریم که سن زنان بین 15تا 49 سال است و 20 درصد این خانواده ها که حدود سه میلیون زوج می شوند نابارور هستند.

وی افزود: عدد 20 درصد براساس آمار کشوری به دست آمده و به نظر می رسد این عدد حدود یک یا دو درصد تغییر کند که بررسی آن امسال انجام خواهد شد و ما نتیجه گیری خواهیم کرد آیا هنوز این آمار 20 درصد است یا کم و زیاد شده است.

اسلامی با بیان اینکه همه این زوج های نابارور شناسایی نشده اند، گفت: بعضی از این زوج ها ممکن است فکر کنند به دلیل استفاده از روش های پیشگیری از ناباروری که انجام داده اند بچه دار نمی شوند در صورتی که ممکن است حتی بعد از قطع این روش ها باز هم بچه دار نشوند.

وی ادامه داد: عده ای دیگر از زوجان نابارور از عهده تامین هزینه سنگین ناباروی برنمی آیند بنابراین برای درمان مراجعه نمی کنند.

اسلامی با اشاره به اینکه از بین سه میلیون زوج حدود 750 هزار زوج به راحتی از عهده مخارج ناباروری بر می آیند، اظهار کرد: حدود دو میلیون و نیم زوج باقی مانده که مشکل داشته اند که توسط بنیان برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) حمایت هایی صورت می گیرد.

رئیس اداره سلامت جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت تصریح کرد: نوزادانی که توسط بنیان برکت، پدر و مادرشان حمایت شده اند به دنیا امده اند و برنامه امسال بنیان برکت ارائه خدمات برای 440 هزار زوج نابارور در مناطق محروم و افرادی که هیچ بچه ای ندارند گسترش دهد.

وی بیان داشت: حدود ۱.۵ میلیون زوج دیگه که در راستای سیاست های کلی جمعیت معاونت درمان وزارت بهداشت در سال گذشته برنامه ای ایجاد کرد که 85 درصد هزینه خدمات درمانی زوجین نابارور در بخش دولتی را پرداخت می کند.

اسلامی گفت: بنابراین عده ای خود مخارج درمان ناباروری خود را تقبل می کنند و عده ای هم که مناطق محروم هستند و از عهده مخارج درمان بر نمی ایند بنیان برکت کمک می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه