English

در جلسه امروز شورای شهر تهران مطرح شد

از احتمال تعطیلی خط ۵ مترو تا پیشنهاد ملاک عمل شدن گزارش آتش نشانی

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با ابراز انزجار از اقدام نظامی آمریکایی ها در سوریه گفت: آمریکاییها خود به وجود آورنده تروریست‌ها در کشورهای اسلامی هستند و جالب اینکه این حملات استقبال شدید داعش و جبه النصره را به همراه داشت.

از احتمال تعطیلی خط 5 مترو تا پیشنهاد ملاک عمل شدن گزارش آتش نشانی

به گزارش خبرگزاری موج، مهدی چمران در سیصد و چهلمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به اقدام نظامی آمریکایی ها در سوریه گفت: موشک باران سوریه توسط ارتش متجاوز آمریکا با استقبال گرم و شدید تروریست ها مواجه شد.

وی ادامه داد: آمریکا خود پایه گذار و به وجود آورنده تروریست های آدمکش در کشورهای اسلامی بوده و هست و با این جنایاتی هم که انجام می دهد بیشتر ماهیت خود را نشان داده و لذا می بایست در مقابل این جنایات ایستاد و روشنگری کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه سخنان خود به برخی رویدادهای مهم هفته اشاره کرد که میلاد حضرت علی(ع) ، آغاز مراسم اعتکاف ، شهادت بزرگانی همچون علی صیاد شیرازی ، مرتضی آوینی ، سید محمد باقر صدر و خواهر وی بنت الهدی از جمله اشارات رییس شورا بودند . سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز یکی از مواردی بود که چمران به آن اشاره و گرامی داشت.

کشوری که رهبری فرزانه و هوشمند دارد هیچگاه تعطیل و فشل نمی شود

همچنین اسماعیل دوستی نایب رئیس کمیسیون حمل ونقل و عمران نیز در ادامه جلسه امروز شورا گفت : این روزها که به فضای مجازی نگاهی می اندازیم یک موضوع خیلی پر رنگ شده است و آن تخریب دولت می باشد . من به کل با تخریب مخالفم و باید بگویم در هیچ مقطعی اینگونه به تخریب دولت پرداخته نشده و فضا مسموم نبوده است . این فضای مسوم به صلاح کشور نیست.

وی ادامه داد: برخی انتقاد می کنند که کشور فشل است و در حال تعطیلی ، من نمی خواهم از شخص دفاع کنم بلکه می خواهم از انقلاب و نظام دفاع کنم کشوری که رهبری فرزانه و هوشمند دارد هیچ موقع نه تعطیل می شود و نه فشل خواهد بود .

دوستی در ادامه اظهار داشت: اگر این موضوع را هم کنار بگذاریم باید گفت آیا ضعف تنها در یک نقطه است یعنی ضعف در شهرداری نیست ، در جاهای دیگر ضعفی وجود ندارد ، چرا فضا را اینگونه می کنیم!؟

دوستی گفت: در حال حاضر همه باید تلاش کنند تا فضایی آرام بر کشور مستولی شود تا بتوانیم انتخاباتی آبرومندانه برگزار شود و نتیجه اش به نفع هرکسی بود باید بپذیریم که در نهایت به نفع کشور خواهد شد.

تعطیلی خط 5 مترو به دلیل بهسازی این خط است

گزارش ملی پلاسکو بار دیگر بر لزوم ایجاد مدیریت یکپارچه صحه گذاشت

در ادامه احمد دنیا مالی رئیس کمیسیون حمل ونقل شورا نیز با اشاره به ارائه گزارش ساختمان پلاسکو از سوی تیم ویژه دولت گفت: در چکیده گزارش پلاسکو از سوی تیم ویژه دولت عمده تقصیر متوجه مالک مجتمع بنیاد مستضعفان و شورای برج بوده است. آتش نشانی ، شهرداری تهران ، وزارت کار و نیز وزارت راه و شهرسازی نیز در درجات مختلف نیز در این حادثه سهم تقصیر داشته اند.


دنیا مالی ادامه داد: فارغ از اینکه این گزارش چه کاربردی داشته باید گفت ماحصل این گزارش "مسئولیت های مختلف بدون پاسخگوی واحد "بوده و این یعنی جای خالی مدیریت یکپارچه شهری و لزوم تعیین تکلیف لایحه مدیریت شهری.


رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران افزود: می بایست هر چه سریعتر این لایحه تعیین تکلیف شود اما تا مشخص شدن این امر پیشنهاد می کنم تفاهم نامه ای میان وزارت کار و شهرداری منعقد شود تا در راستای ایمنی ساختمان های مهم تجاری و اداری شهر اقدامات لازم انجام شود پیش از آنکه حادثه ای رخ دهد.

دنیا مالی در بخش دیگری از سخنان خود به تعطیلی خط 5 مترو در جمعه گذشته اشاره کرد و گفت: بر اساس پیگیری های کمیسیون عمران شورا تعطیلی این خط به دلیل بهسازی خط 5 به طول 90 کیلومتر در دو مسیر رفت و برگشت بوده است . همانطور که می دانید این خط 17 سال است که در حال بهره برداری می باشد و لذا با توجه به اینکه این خط زیر زمینی نیست نیاز به بهسازی برای آن مبرم بوده است.

وی اظهار داشت: با این وجود با هماهنگی های به عمل آمده اینگونه تدبیر شده است که عملیات بهسازی در جمعه ها صورت بگیرد و همچنین از پیمانکار خواسته شده این مهم در جمعه هایی که مسابقه فوتبال برگزار می شود صورت نگیرد. از سوی دیگر تاکید شده این عملیات می بایست تا پایان سال جاری به اتمام برسد هر چند که بازه زمانی تعریف شده برای این امر تا سال 97 بوده اما به دلیل استفاده انبوه شهروندان از این خط می بایست عملیات بهسازی تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

گزارش آتش نشانی ملاک عمل تعیین امن یا نا امن بودن ساختمان ها شود

بر اساس گزارش سایت شورای شهر تهران، اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران نیز با اشاره به ارائه گزارش ملی در خصوص حادثه پلاسکو گفت : یکی از مواردی که در مقررات ملی ساختمان مغفول مانده بحث بازرس مطابق با مبحث 22 است.
وی افزود : مطابق مبحث 22 مقررات ملی ساختمان که در سال 92 اعلام شده اظهار نظر بازرس ساختمان مبنای اعلام ناامن بودن ساختمان بوده است اما در حال حاضر ساز و کار لازم برای تعیین صلاحیت بازرسی های حقیقی و حقوقی از سوی وزارت راه و شهر سازی ایجاد نشده و تا امروز این امر مغفول مانده است.
شاکری اظهار داشت : لذا پیشنهاد می شود که گزارش سازمان آتش نشانی در مورد ناامن بودن ساختمان ها جایگزین نظر بازرس قرار گیرد و ملاک قضاوت گزارش سازمان آتش نشانی باشد.

همچنین پرویز سروری در جلسه امروز شورای شهر تهران با تقدیر از عملکرد مدیریت شهری در ایام نوروز گفت: امسال توفیقی دست داد تا ایام نوروز در تهران باشیم، باید بگویم تهران زیباترین شهر کشور است و متاسفانه آلودگی ها و ترافیک این زیبایی ها را می پوشاند. این نشان می دهد که همکاری دولت و پرداخت بدهی ها می تواند زیبایی های تهران را بیشتر نمایان کند.

سروری در ادامه سخنان خود گفت: این روزها فضای پوپولیستی از سوی برخی بسیاربه چشم می خورد اما پیشنهاد من این است به جای آنکه اسیر این فضا شویم و نوشته‌های هیجانی تقدیر کنیم به کارنامه شورا بپردازیم.

وی ادامه داد: شورا دو کارنامه دارد یکی کارنامه شورای اول و دیگری کارنامه شورای دوم و سوم و چهارم، عملکرد این شوراها هم به راحتی قابل احصا است و بهتر است بیلان و عملکرد شورا در این دوره ها نقد شود.

سروری در پایان سخنان خود به مشکل حل نشده راه آهن در مناطق 17 و 18 اشاره کرد و گفت: عمر شورای چهارم به سر آمد اما اقدامی در این زمینه نشده و، امیدواریم در این زمان اندک باقی مانده اقدامات خوبی در این زمینه انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه