English

معاون وزیر راه و شهرسازی بر اولویت حمل و نقل ریلی تاکید کرد

افزایش ایمنی و کاهش ترافیک با توسعه حمل و نقل ریلی

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: توسعه حمل و نقل ریلی درون شهری و برون شهری در پروژه های حمل و نقلی از اولویت برخوردار بوده و مورد تأکید مسئولان رده بالای کشور است.

افزایش ایمنی و کاهش ترافیک با توسعه حمل و نقل ریلی

به گزارش خبرگزاری موج، مهرداد تقی زاده با بیان این که  اگر به دنبال این هستیم که ایمنی به حوزه حمل و نقل برون شهری و درون شهری باز گردد و افزایش یابد، جاده ها و خیابان ها خلوت شود و ترافیک کاهش یابد، باید به جای ورود خودروهای جدید و توسعه بزرگراه ها، زمینه را برای توسعه حمل و نقل ریلی فراهم کنیم گفت:توسعه حمل و نقل ریلی درون شهری و برون شهری در پروژه های حمل و نقلی از اولویت برخوردار هستند.

وی با اشاره به این که واگن سازان کشور، ظرفیت مشخص و معینی برای تأمین واگن های مورد نیاز راه آهن و خطوط مترو دارند، اظهار داشت: برای تأمین ناوگان ریلی، علاوه بر استفاده از تمام ظرفیت 5 واگن ساز داخلی، باید نسبت به خرید واگن های خارجی نیز اقدام کنیم.

تقی زاده با بیان این که صنعت واگن سازی دیربازده است و به سرمایه گذاری بالایی نیاز دارد، تصریح کرد: در تولید انواع واگن های مترو در داخل، حدود 15 درصد وابستگی به محصولات و قطعات خارجی وجود دارد که البته این وابستگی روز به روز نیز در حال کاهش است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان با تأکید بر اهمیت صنعت واگن سازی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، کارخانه های واگن سازی کشورمان، چه از نظر منابع انسانی و فضا و مکان و چه از نظر امکانات و تجهیزات و نیز ابزار و ادوات، توانمندتر از بسیاری از کشورهای مطرح و صاحب نام جهان در این صنعت هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه